تأثیر تراش سنگ های قیمتی در اقتصاد سریلانکا

روش های مدرن و سنتی برش سنگ های قیمتی در سریلانکا وجود دارد که برخی از آن ها گرانترین روش برش این سنگ های قیمتی رنگارنگ هستند. حدود 20 شرکت از سال 2013 در برش الماس فعالیت می کنند. بیشتر فعالیت شرکت ها در برش سنگ های قیمتی رنگی مانند یاقوت کبود می باشد که در 5 سال اخیر از 174 به 192 شرکت افزایش یافته است که از مدرن ترین شرکت ها می باشند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

برش سنتی:

همزمان با استفاده روش سنتی در غرب و ژاپن، سریلانکا نیز از این روش در برش سنگ های قیمتی خود استفاده و روش مدرن هنوز در این فن جای خود را باز نکرده بود. در روش سنتی، از یک ظرف یا کاسه با لبه عمودی استفاده می شد. سریلانکا در برش یاقوت کبود همانند عقیق سبز چشم گربه، مهارت و تجربه بالایی دارد. داشتن تجربه بالا، یکی از اصول اساسی در برش و صیقل دادن سنگ های قیمتی محسوب می شود.

زمانیکه یاقوت کبود آبی به دست می آید، یک برش دهنده حرفه ای می تواند آن را تبدیل به یک یاقوت با رنگ خوب و وزن نماید. اگر در حالت اول به دست نیاید، پرداخت های چند گانه باید انجام شود تا زیباترین سنگ با از دست دادن کمترین وزن ایجاد شود. به طور مثال، یک یاقوت کبود آبی 22 قیراطی، باید حداقل به 20 قیراط برسد.

برش های گران و اندازه های آزاد

بازار جهانی در کشور سریلانکا وجود دارد که هر مشتری از کشورهای مختلف نیاز به تنوع برش و نوع ویژه ای دارد، نیاز او برطرف شود. اندازه های استاندارد کار شده 10 در 12، 8 در 10 و 7 در 9 میلی متر البته بستگی به وزن از دست دادن مواد سنگ قیمتی دارد.

کشورهای آلمان، اسپانیا و ژاپن مشتری های جهانی برش در این کشور می باشند. همچنین در این کشور، برش کاری تا زمانیکه تقارن مورد نظر با توجه به استانداردها ایجاد نشوند، ادامه می یابد. این برش های معدنی، به کشورهای تایلند، امریکا و دیگر کشورها صادر می گردد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها