ساخت زنجیر ساده

این زنجیر از اتصال چندین مفتول که به صورت فنری شکل درآمده، ایجاد خواهد شد. در زیر طریقه درست کردن این زنجیر را به شما آموزش می دهیم.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

برای دست کردن این زنجیر به یک میله با قطر نیم میلی متر (قطر میله به بزرگ یا کوچک بودن زنجیری که شما تصمیم دارید درست کنید بستگی دارد) به عنوان یک قالب برای شکل فنری، احتیاج داریم. مفتول را به گرد میله همانگونه که درتصویر می بینید، 88 مرتبه بپیچانید.

سپس هر 4 عدد دایره را بریده و 22 عدد شکل فنری به دست خواهید آورد. برای جلوگیری از تیزی سر مفتول و خراشیدن و یا پاره کردن لباس، هر دو سر مفتول را سوهان بکشید تا صاف و نرم شود.

دو عدد از حلقه ها را برداشته یکی از آنها را با انبردست مقداری از هم جدا نموده، سپس وارد حلقه دیگر کرده و می پیچانیم تا از حلقه دوم رد شود.
پس از رد شدن تمامی فنر با انبردست دایره ها را به هم فشار می دهیم، تا به یکدیگر مجددا بچسبند.

همانگونه که در تصویر ملاحظه می کنید دو سر مفتول را با انبردست به داخل کار خود خم نمایید تا دایره ها در هم محکم شوند.

این کار را برای تمامی فنر ها انجام دهید تا یک به یک به هم متصل شوند.
برای درست کردن قفل 7 سانتی متر از مفتول خود را بریده و دو سر آن را سوهان بکشید. سپس ابتدا یک سر مفتول را به شکل دایره با دم گرد خود درست کرده و سر دیگر آن را همانگونه که در تصویر می بینید خم کرده و به مفتول نزدیک نمایید. توجه داشته باشید که به مفتول نچسبانید زیرا باید انتهای زنجیر از این حلقه عبور کند.

سپس همانگونه که ملاحظه می نمایید انتهای خمیدگی را کج نمایید تا زنجیر از آن به آسانی بیرون نیاید.
شما توانسته اید یک زنجیر بسیار زیبا بسازید. با یادگیری این فن، شما می توانید اشکال گوناگونی را ایجاد نمایید که در مقالات آینده شما را با آنها آشنا خواهیم ساخت.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها