تجهیزات مورد نیاز در تراش فست – قسمت دوم

چراغ الکلی: با فرض این که می خواهید داپ کردن با وکس را یاد بگیرید،(که البته توصیه ما به شما نیز همین است). کمی آموزش و تمرین نیاز دارد. استفاده از چراغ الکلی برای داپ کردن بسیار راحت تر از استفاده از چسب می باشد. چراغ الکلی انواع مختلفی دارد که هیچ کدام از آنها گران نمی باشند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

اما در بین تمامی انواع آن، ما به شما توصیه می کنیم، آن مدلی را تهیه نمایید که دارای یک فتیله قابل تنظیم بوده و با استفاده از آن می توان شعله را تغییر داد. استفاده از این مدل چراغ الکلی بسیار رایج می باشد.
پنس (Tweezers): یک پنس با کیفیت بسیار مفید خواهد بود و انگشتان شما را در مقابل سوختن محافظت می کند. نوعی از پنس ها که یک قفل جانبی دارند شاید کاربردی تر باشند چون احتمال افتادن سنگ داغ از آنها کمتر از پنس های دارای قفل فنردار است.

کولیس (Dial Caliper (mm)): این ابزاری است که شما دیر یا زود به آن نیاز پیدا خواهید کرد، باید کولیسی با کیفیت را برای شروع انتخاب کنید.
لوپ10(10x Loupe): برای نگاه کردن به آنچه که در حال تراش آن هستید، به یک لوپ x10 نیاز دارید. هیچ جایگزینی برای لوپ x10 وجود ندارد. نمونه های بسیار باکیفیتی هم از این لوپ موجود هستند که می توانید برای تهیه آنها به شرکت آریان گوهر رخشان مراجعه نمایید.

صفحه تراش: شما به یک صفحه با زبری 260 (گریت) و صفحه متوسط 600 گریت نیاز دارید. اگر برایتان مهم نیست که یک یا دو صفحه اضافی بخرید، صفحه استیل 1200 را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.
اکسایدهای پولیش: سریوم اکساید اغلب برای کوآرتز و بریل ها بکار می رود و آلومینیوم اکساید برای تورمالین و گارنت. در هر حال به هر دوی آنها نیاز خواهید داشت.

در پایان باید به این نکته توجه نمایید که تصمیم دارید با چه سنگی کار خود را آغاز کنید. برای افراد تازه کار پیشنهاد می شود که با کوآرتز یا بریل کار خود را آغاز نمایند. زیرا این سنگ ها بسیار ارزان هستند. برای تهیه آنها می توانید از شرکت آریان گوهر رخشان کمک بگیرید. یاقوت کبود مصنوعی، زیرکونیوم و یا توپاز طبیعی را برای یک مبتدی توصیه نمی کنیم. این مواد - برای کار کردن یک مبتدی- کمی سخت هستند، هر چند اغلب مردم آنها را به علت ارزان بودن، خریداری می کنند. البته برای شروع به کار می توانید از شیشه نیز استفاده نمایید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها