4 سی (C) مهم الماسها را می شناسید؟

الماسها ارزش فوق العاده ای به جواهرات می دهند. بی شک زمانی میرسد که باید یک الماس مناسب برای هماهنگی با جواهرتان انتخاب کنید. بسیاری از مردم میزان فکر و توجهی که باید هنگام خرید الماس بکار ببرند را دست کم می گیرند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو



وقتی سنگی مانند الماس خریداری میکنید، سنگی که برای همیشه ماندگار است، تنها نباید به شکل و اندازه آن توجه نمایید.

البته توجه به این نکته نیز لازم است که الماس نباید جواهرات را تحت تأثیر خود قرار دهد، بلکه باید آن را کامل کند.

بطور کلی در فرآیند خرید الماس باید چهار cرا در نظر بگیرید. این 4c عبارتند از:
تراش (Cut)
شفافیت (Clarity)
رنگ (Color)
وزن قیراطی (Carat weight)

تراش: یعنی کیفیت کلی تراش و نه مفهوم اشتباهی که مربوط به شکل الماس میشود. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که شکل الماس همان تراش آن است، در صورتی که تراش مقوله پیچیده تری است.

درخشش و شفافیت الماس ها نتیجه مستقیم نحوه تراش آنهاست. پس زمانی که در حال خرید الماس هستید و الماس خاصی به چشم شما درخشان تر می آید، می توانید یکی از دلایلش را تراش بی نقص آن بدانید.

وقتی که به کیفیت تراش الماس رجوع میکنیم، شکل واقعی و سطحی الماس صرفا یک فاکتور دوم محسوب می شود.

شفافیت(Clarity) : شفافیت اشاره به این دارد که الماس چقدر کامل و یا ناقص است، نه این که چقدر روشن می باشد. الماسی که هیچ عیبی نداشته باشد بسیار گرانقیمت است.

چون بی نقص محسوب میشود و هزینه کیفیتش را دریافت میکند. این نیز البته بسیار نادر است چون تقریبا تمام الماس ها تا حدی نقص طبیعی دارند.

رنگ (Color): با وجود این که الماس در انواع رنگ ها می تواند موجود باشد، اما شایع ترین رنگ آنها سفید و زرد می باشد. رنگ های دیگر الماس بسیار نادر و گران قیمت است البته به استثنای الماس سفید آبی.

درمورد الماس سفید آبی، ممکن است که جواهرفروش به شما بگوید که این سنگ، الماسی گران بهاست اما حقیقت این است که سنگی نامرغوب محسوب شده و برای شما استفاده ای نخواهد داشت.

قیراط (Carat): وزن قیراط یبسیار مهم است. در صورت درخواست مشتریان، الماس های بزرگ باید با یک گواهینامه ارائه شوند. از این رو، اگر تصمیم به خرید الماس بزرگ دارید، از شرکتی که الماس را به شما می فروشد درخواست گواهینامه کنید.

اگر از ارائه گواهینامه از یک شرکت معتبر (مانندGIA) خودداری کردند، شاید بهتر باشد درمورد خریدتان بیشتر فکر نمایید. از آنجا که الماس ها به مراتب محبوب ترین سنگ های قیمتی جهان هستند، این شانس را دارید که نسبت به خرید سایر گوهرهای قیمتی، با دقت بیشتر، فکر و تحقیق کامل تر خرید کنید.

الماس ها زیبا، بادوام و مطلوب هستند، بنابراین فقط دنبال اندازه و یا شکل مناسب نباشید و تمام فاکتورها را در نظر بگیرید. این 4 سی C را به یاد داشته باشید و به این ترتیب به C پنجم دست پیدا کنید : احساس رضایت (Content)

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها