طلا در نزاع و کشمکش

در مناطق جنگی مرکز افریقا، طلا باعث بروز نزاع و کشمکش است. در مناطق شرقی جمهوری دموکراسی کانگو، صنعتگران در سال، حدود 50 میلیون دلار دریافت می کردند که بیشترین مبلغ را صرف شورش می نمودند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهر شناسی آریان گوهر رخشان (آرگو)

معادنی از قبیل معدن کانیولا در جنوب شهر کیوو بیشترین میزان طلای کانگو را تولید می کند که به کشورهای همسایه مثل اوگاندا قاچاق می شود. گروه های صنعت تجارت جواهر مثل سیبجو (CIBJO) تلاش می کنند روش ها و طرح هایی برای صدور گواهینامه طلا اجرا نمایند.

ویژگی های فیزیکی طلا

نام، نشان و شماره اختصاری طلا Au، 79 می باشد. این فلز جزء فلزات قابل تحول بوده و ساختار بلوری مکعبی دارد. میزان سنگینی طلا 32/19، و سختی آن طبق معیار موس 5/2 و معیار ویکرز 216 می باشد. جالب است بدانید که نقطه ذوب این فلز ارزشمند هزار و 64 درجه سانتی گراد بوده و خاصیت مغناطیسی دیا مغناطیسی دارد.

قیمت طلا

قیمت طلا در بازار جهانی ارزیابی و تعیین می شود. حدود سال 1919 در لندن، قیمت طلا دو بار در روز تعیین می شد. همانند سایر فلزات قیمتی، طلا نیز بر حسب گرم اندازه گرفته می شود. وقتی آن را با سایر فلزات در نظم می گیریم برای آن که میزان دقیق طلای خالص را معلوم کنیم از قیراط استفاده می نماییم. میزان خلوص شمش طلا را می توان به صورت یک عدد اعشار از 0.0 تا 0.9999 مشخص کرد.

سکه های طلا از 22 قیراط سنگ معدنی که «طلای سلطنتی» نامیده و سختی آن ها نیز از طلای خالص بیشتر است، ساخته می شوند. عقاب طلا، بوفالوی امریکایی، پادشاه طلا بریتانیا، کروگرند که همگی جزو ساخته های معروف دنیا هستند نیز از طلای 22 عیار و برگ درخت افرا کانادایی که میزان خالصی طلای آن 99.99% می باشد، ساخته شده اند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها