تونل زمان؛ کاربرد و طراحی جواهرات اولیه

در مقاله پیش درمورد جواهرات و انسان اولیه صحبت کردیم. در این مطلب هدف آشنایی بیشتر با نوع جواهرات اولیه است. اولین جواهرات از مواد موجود طبیعی مانند دندان حیوانات و استخوان، انواع صدف ها و سنگ و چوب تراشیده شده ساخته می شدند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

در مقاله پیش درمورد جواهرات و انسان اولیه صحبت کردیم. در این مطلب هدف آشنایی بیشتر با نوع جواهرات اولیه است. اولین جواهرات از مواد موجود طبیعی مانند دندان حیوانات و استخوان، انواع صدف ها و سنگ و چوب تراشیده شده ساخته می شدند. به نظر می آید که کاربرد اولیه جواهرات سفت کردن لباس بوده است و بعدها جنبه ی تزئینی پیدا کرد و یا به عنوان نماد مذهبی کاربرد یافت. اولین سنگ های قیمتی مانند غذا جمع آوری می شدند؛ همین طور احتمال می رود که این سنگ ها به صورت تصادفی هنگام جمع آوری غذا از رسوبات حاوی سنگ ها در بستر خشک رودخانه جمع آوری می شدند. آنچه انسان های اولیه در مورد کاربرد این اشیاء براق تصور کرده بودند-باوجود اینکه اشیاء بی استفاده ای به نظر میرسند- از این قرار بود: به دست آوردن و گرفتن گرمای آتش و نور خورشید یا رنگ آبی دریا و آسمان؛ یعنی با تصور جذب گرما و نور و رنگ از جواهرات استفاده میکردند.

با رشد و ترقی انسان، جواهرات نیز به عنوان نماد ثروت و مقام و نیز برای حفاظت در مقابل آسیب، شرارت و شفای بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفت. جواهرات برای زیباسازی تمام بدن استفاده می شد)از پابند و دستبند گرفته تا تزئینات کلاه و مو) و تقریبا از مواد طبیعی که برای بشر شناخته شده، ساخته می شد. تولید تعداد زیاد جواهرات توسط نیاکان انسان اندیشمند آغاز شد. بیش از 40 هزار سال پیش کرو مگنون (قرن 45–10 هزار سال قبل از میلاد ) از مهد تمدن در مرکز آفریقا به ایندوس ولی، واقع در خاور میانه و قاره اروپا مهاجرت کردند. انسان های اولیه با سفرشان اشیاء عجیب را هم جمع می کردند و این جواهرات آنها را به شکلی در می آورد که نشان دهنده سفر آنها بود. در واقع در هر سفر آنها با استفاده از جواهرات خاص آن منطقه نشان میدادند که از چه نواحی ای گذر کرده اند. در مقالات آتی بیشتر به کنکاش گذشته خواهیم پرداخت.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها