تاریخچه تراش جواهرات، بررسی تراش از نوع Old Single Cut

در این شیوه قسمت زیرین گوهر به صورت صاف و مسطح تراش داده می شود که به افزایش استحکام ساختاری سنگ تراش خورده و ممانعت از گسترش ترک ها یاری می رساند.

آموزشگاه آرگو


در مطالب قبلی از سلسله مقالات آشنایی با تارخچه تراش جواهرات، به بررسی تراشPoint Cut و تراشیدن جواهر به شیوهTable Cutپرداخته بودیم.
و درباره مزیت تراش به شیوه Culet، توضیحاتی را خدمت مخاطبین گرامی سایت آرگو ارائه کرده بودیم.در این شیوه قسمت زیرین گوهر به صورت صاف و مسطح تراش داده می شود که به افزایش استحکام ساختاری سنگ تراش خورده و ممانعت از گسترش ترک ها یاری می رساند.در ادامه این سری مقالات، توضیحاتی را در مورد شیوهتراش Old Single Cutخدمت علاقه مندان به صنعت جواهرتراشی ارائه می دهیم.
تراشOld Single Cut در واقع نوع پیشرفته تر از برش معروفTable Cutمحسوب می شود،در این شیوه به جای چهار گوشه تیز، سطوح کوچکی را بوجود می آوردند که زیبایی الماس را دوچندان کرده و بدین ترتیب گوهر دارای هشت وجه در قسمت تاج، و یک صفحه مسطح (Table)در قسمت زیرینمی شود. به دلیل وجود همین هشتوجه این نوع تراش جواهر به نامبرش هشت وجهی سنتی ((Old Eight Cutنیز مشهور است.جالب آنکه دراین نوع تراش در قسمت Pavilion سنگ نیز هشت وجه را بوجود می آورند که گاهی جواهرتراش این سطوح را به یک Table کوچک ختم میکند.
منبع : آموزشگاه آرگو

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها