موارد استفاده فلز برنج

فرایند تولید ساخت برنج شامل ترکیب مواد اولیه ی مناسب، ذوب کردن آنها و در نتیجه متبلور شدن ماده ی ذوب شده می باشد. شکل و ترکیبات ماده ی جامد سپس طی مراحل کنترل کیفی دقیق به منظور تولید آلیاژ برنج باکیفیت اصلاح می شود.

موارد استفاده فلز برنج

آلیاژ برنج در اشکال مختلفی بسته به مورد مصرف شامل: ورقه، نوار، تراشه، میله، نرده، مفتول  و شمش موجود است. به عنوان مثال، پیچ های برنجی از تراش طولی میله های برنجی بدست می آید. پره های زیگزاگی که در رادیاتور خودرو استفاده می شود از خم کردن نوارهای برنجی حاصل می گردد. لامپ و لوله، از قالب زدن و  فشردن شمش های قائم الزاویه ی برنج حرارت دیده، به شکل دراز و استوانه های توخالی تهیه می شود.

تفاوت بین ورقه های برنجی، نوارها و  تراشه ها در اندازه ی کلی و ضخامت مواد است. صفحه ی فلزی یک بخش بزرگ، تخت و مستطیلی شکل از برنج است با ضخامتی بیش از 0.2 اینچ (5میلیمتر) – مثل یک تخته ی چندلا که در ساختمان سازی استفاده می شود. ورقه های برنجی معمولاً همین اندازه ی کلی صفحه ها را دارند، ولی باریک تر هستند.  نوارها از برش باریک و طولی صفحه ها بدست می آید. تراشه ها مثل نوارها ولی کمی نازک تر تولید می گردند. بعضی از تراشه های برنجی به باریکی 0.0005 اینچ (0.013 میلیمتر) ساخته می شوند.

روند تولید واقعی به شکل مورد نظر برنج، مواد تشکیل دهنده ی آن  و همچنین به ماشین آلات خاص و شیوه های مورد استفاده در دستگاه های برنجی مختلف بستگی دارد.

 

 

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها