سفر گوهر

سفر گوهر


تعداد محدودی از افراد خارج از حوزه صنعت گوهرشناسی هستند که از ماهیت واقعی چگونگی سفر یک سنگ از دل معدن تا پیشخوان جواهرفروشی اطلاع دارند. با وجودی که مشتریان سفارشات جواهر خود را از طریق استفاده از راه های سنتی، فروشگاه های مجازی اینترنتی و یا تبلیغات تلویزیونی به سهولت سفارش می دهند ولی این امر ملزم به تلاش زیادی می باشد؛ فشار لایه های زمین و ساعت های بی شمار کار، یک گوهر را از دل یک معدن به روی پیشخوان گوهرفروشی روانه می کند.

معادن هیدنیت
در حال حاضر در کارولینای شمالی شمار اندکی از معادن بزرگ وجود دارند که مقدار قابل توجهی زمرد از آنها استخراج می شود. 3 عدد از معادن بزرگ تحت عناوین معدن آدامز، نایم و معدن زمرد هالو که مجموعاً با نام معادن هیدنیت خوانده می شوند، نیز در این ایالت وجود دارد.
اولین کشف سنگ  هیدنیت در سال 1879 اتفاق افتاد. این سنگ منصوب به نام آقای و.ای.هیدن بود. نمونه های اکتشافی برای  دکتر ج.لارنس اسمیت در شهر لوئیس ویل ایالت کنتاکی امریکا فرستاده و مشخص شد سنگ هایی که هیدن جمع آوری کرده نوعی اسپودیومن است ولی به افتخار نام کاشف،  این گروه از سنگ ها باوجود  تنوع و گوناگونی، تمامی تحت عنوان هیدنیت شناخته می شوند. این دلیل خوبی است برای مردم محلی و سایرین که خودشان شخصاً به دنبال گوهر باشند.
 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها