حضور اقیانوس در داخل یک سنگ اپال بزرگ

اپال یک گوهر منحصر به فرد است که در در درجه اول در استرالیا یافت می شود. این سنگ قیمتی مخصوص کشور استرالیا، شکل آمورف هیدراته شده از سیلیکا است. مقدار آب اپال می تواند بین 3 تا 21 درصد بوده و معمولا در کنار لیمونیت ، ماسه سنگ، خاک آهک، ریولیت و بازالت پیدا شود.

 حضور اقیانوس در داخل یک سنگ اپال بزرگ

به دلیل اینکه استرالیا امروزه بیش از 97 درصد اپال جهان را تولید می کند میزان حضور و استخراج اپال در ایالت ارگان بسیار کمیاب شده است. حدود یک قرن از زمان پیدایش اپال در مناطق جنگلی استرالیا می گذرد، اما به تازگی نمونه ای خیره کننده از این سنگ قیمتی یافت شد که وقتی با نور ترکیب شود یک صحنه جادویی از آب های اقیانوس ایجاد می گردد. این گوهر متعلق به گروه معدنی اینا و به نام اپال بیوت است، که از نام یک معدن که در سال 1890که در  اورگان مشتق گردید. در مورد این اپال مسئول محیط طبیعی شمال غربی استرالیا می گوید:

از آن زمان که اپال در اورگان پیدا شد بیش از 100 سال می گذرد. هنگامی که  کشف اپال بیوت  در سال 1890 عمومی شد، معدنچینان به این منطقه یورش آوردند. هنگامیکه این نوع اپال کشف گردید مواد تشکیل دهنده اپال بیوت محدود گشت و بسیاری از معادن استخراج اپال تعطیل شدند. مکان یافت و استخراج اپال 6 مرتبه از شرکتی به شرکت دیگر انتقال یافت اما صاحبان جدید نیز نتوانستند زمان زیادی به استخراج این گوهر ادامه دهند.


برای کسانی که به دنبال اپال زیر خاکی هستند ممکن است جاهای بسیاری در مناطق اورگان وجود داشته باشد. این جواهر خاص دارای وزن 740 قیراط و اندازه 60 × 45 × 41 میلی متر است. سنگ اینا در حال حاضر برای کسانی که علاقه مند به داشتن آن هستند به فروش می رسد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها