دستورالعمل استفاده از لوپ

لوپ، ذره بین دستی کوچکی است که برای دیدن داخل یک سنگ استفاده می شود. لوپ ها دارای قدرتهای بزرگنمایی مختلفی هستندکه رایج ترین آنها 10x است. سنگ شناسان برای تعیین هویت یک سنگ از لوپ استفاده می کنند .

دستورالعمل استفاده از لوپ

فست کاران از لوپ برای دیدن ادخال ها و یا نقص سنگ استفاده می کنند تا بتوانند  تصمیم بگیرند که چگونه بهترین روش را برای تراش سنگ انتخاب نمایند. در نمایش سنگ های  قیمتی، استفاده نادرست  از یک لوپ می تواند شما را به عنوان یک تازه وارد نشان دهد. با کمی تمرین می توانید به تدریج در زمینه استفاده از این دستگاه گوهرشناسی، مهارت لازم را کسب کنید. البته ما به شما کلاس های گوهرشناسی آرگو را نیز پیشنهاد می نماییم.

مراحل استفاده از لوپ:

مرحله ی اول: یک صندلی راحت در  کنار یک میز در نزدیکی یک منبع نور غیر مستقیم قوی برای مشاهده سنگ جواهر و یا سنگ تراش نخورده پیدا کنید.

مرحله ی دوم: سنگ را  با استفاده از یک پنس بگیرید و یا بین انگشت شست و انگشت اشاره ی خود  نگه دارید. پشت سنگ را با چیزی نپوشانید. زیرا به نور برای دیدن داخل سنگ احتیاج دارید. هم اکنون لوپ را در دست دیگرتان بگیرید. لنز را به میزانی که برای دیدن درست شما احتیاج است به چشمتان نزدیک کنید. اگر از عینک استفاده می نمایید لنز را کاملا به شیشه آن بچسبانید در غیر این صورت لنز را به مژه های خود به میزانی که تماس کوچکی داشته باشند، نزدیک کنید. هر دو چشم خود را باز نگه دارید. بستن یک چشم به طور ناخودآگاه طبیعی است، اما بستن  آن می تواند باعث خستگی چشم دیگر شود.

مرحله ی سوم: در حالی که لوپ را در دستتان گرفته اید، به آرامی سنگ را به عقب و جلو حرکت دهید تا بتوانید به وضوح ،سنگ را در لنز لوپ مشاهده کنید. از آنجا که لوپ بزرگنمایی قوی دارد، فاصله کانونی و یا دیافراگم لوپ بسیار باریک است. هر چه بزرگنمایی لوپ بیشتر باشد، محل واضح و درست دیدن سنگ نیز کوچکتر می شود. (و در این صورت کار با لوپ نیز سخت تر می شود.) بنابراین برای اینکه شما بتوانید سنگ را به وضوح و درست از لنز مشاهده کنید، گوهر را به آرامی و بسیار اندکی عقب و جلو ببرید. (حرکت دهید.)
به یاد داشته باشید که سنگ را حرکت بدهید نه لوپ را.

لوپ
 
مرحله ی چهارم: از ورود به دنیای فریبنده ی سنگ جواهر ها لذت ببرید.

نکته: اگر شما تصمیم دارید که الماس سفید را درجه بندی کنید، یک روش خوب برای استفاده از لوپ این است که در کنار این دستگاه از پودر کروم استفاده نمایید. رنگ پودر کروم سبب می شود که بر روی الماس انعکاس داشته و بدین صورت به راحتی می توانید الماس را درجه بندی نمایید.

برچسب ها :
نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها