معادن الماس کانادا-قسمت دوم

معدن الماس اسنپ لیک (Snap Lake) چهارمین معدن الماس کانادا، معدن Snap Lake ، واقع در حدود 150 مایلی (241.4016 کیلومتری) شمال شرقی یلونایف، مناطق شمال غربی بود. این معدن متعلق به شرکت دیبیرز (De Beers) بوده و این اولین عملیات استخراج از معادن آنها خارج از آفریقا می باشد. معدن الماس اسنپ لیک اولین معدن الماس کانادا بود که به طور کامل زیرزمین قرار داشت. این معدن به جای استخراج یک لوله عمودی، یک آب بند کیمبرلیت حدود 2.5 متر ضخامت را جایگزین کرد که به سمت زیر دریاچه با سراشیبی متوسط در حدود 12 تا 15 درجه اسنپ شیب پیدا می کرد. اولین تولید تجاری Snap Lake در سال 2008 بود

معادن الماس کانادا-قسمت دوم

معدن الماس ویکتور (Victor)

پنجمین معدن الماس کانادا، معدن الماس ویکتور واقع در انتاریو (Ontario) در حدود 50 مایلی (80.4672 کیلومتری) غرب آتاواپیسکات (Attawapiskat)  بود.  این یک معدن روباز و متعلق به دیبیرز است و اولین معدن الماس انتاریو بود. استخراج در یکی از شانزده لوله کیمبرلیت الماس خیز (الماس دار) روی زمین رخ می دهد.


معدن الماس گاهکو کوئه (Gahcho Kué)

پروژه الماس Gahcho Kué  در حدود 170 مایلی (273.588 کیلومتری) شمال شرقی یلونایف، مناطق شمال غربی واقع شده است. این یک سرمایه گذاری مشترک بین Mountain Province Diamonds  و De Beers Canada می باشد. آنها قصد استخراج سه لوله کیمبرلیت، که زیر دریاچه  Kennady واقع شده است، را دارند.

چالش های الماس کانادایی

معادن الماس در کانادا با چالش هایی روبرو هستند که معادن رقیب در دیگر نقاط جهان با آنها مواجه نمی شوند. اولین مشکل، دور بودن محل این معادن است. معادن تنها می توانند حمل و نقل زمینی را در طول یک فصل کوتاه  "جاده یخ"  (ice road) - که ممکن است بین 6  تا 10 هفته بوده- داشته باشند. هر مقداری که در آن مدت زمان محدود ارسال نشود باید به صورت هوایی حمل شود. درضمن معادن باید مسکن و امکانات کامل برای همه کارکنان خود را در نظر بگیرند چرا که تمامی آنها دور از شهرها یا شهرک هایی هستند که کارکنان می توانند در آنها مستقر شوند. این موارد معایب تدارکاتی و اقتصادی این معادن محسوب می شوند.

مشکل دوم هزینه نیروی کار است. دستمزدها در معادن آفریقا و امکانات تراش هندی در مقایسه با دستمزدهای پرداختی به کارکنان بخش استخراج معادن و ساخت در کانادا، بسیار پایین است.

مشکل سوم این واقعیت است که معادن روباز در حال تخلیه شدن هستند و کار مداوم در بدنه سنگ معدن نیاز به استخراج زیرزمینی - که هزینه اش حدود 50 درصد بیشتر، در ازای هر تن سنگ معدن تولید شده است، را  دارد.

فرصت های الماس کانادایی

معادن الماس کانادایی در دهه اول خود موفقیت عظیمی کسب کردند. بخش عمده ای از این موفقیت توسط کانی های غنیِ حاویِ الماس های با کیفیت، به دست آمده بود که امکان تولید به وسیله استخراج از معادن روباز را داشتند. مصرف کنندگانی که برای سنگ های تولید شده از معادن مسئول و سازگار با محیط زیست، ارزش قائل بودند، الما سهای تولید شده توسط این معادن را دوست داشتند.

اگر چه اکتشاف ذخایر جدید ادامه دارد اما سرعت این کار به طور چشمگیری از رونق اولیه افتاده است. اکتشافات جدید در آلبرتا (Alberta )، بریتیش کلمبیا (British Columbia)، مناطق شمال غربی (Northwest Territories)، نوناووت (Nunavut)، انتاریو (Ontario ) و کبک (Quebec ) در حال بررسی هستند و برخی از آنها ممکن است به معادن سودآور تبدیل شوند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها