اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه در خانه ماسک کنترل کننده پوست صورت بسازیم؟

داشتن پوستی زیبا و بی عیب لازم است که یک رویه نگهداری متناسب با نوع پوست است که شامل پاک سازی، لایه برداری و مرطوب سازی است.

استفاده از ماسک های صورت به عنوان یک رویه نگهداری می تواند تا حد زیادی به حفظ شاداب بودن پوست کمک کند.

در این مقاله می خواهیم تا یاد بگیریم چگونه با وسایلی یا موادی که در خانه موجود است بتوانیم ماسکی برای شادابی و سلامتی پوست بسازیم.اگر میخواهید همانطور پوست زیبایی دارید بدن زیبا و خوب فذمی داشته باشید مقاله رژیم لاغری را مطالعه کنید.

استفاده متداول از ماسک های صورت می تواند :

پوست شما را تا تا حد زیاد مرطوب و نرم کند.

به دلیل داشتن مواد مغذی و منفذه های پوست را به طورعمیق تمیز می کند و لایه خارجی مرده را از بین می برد.

ماسک های صورت می توانند پوست را سفید،نرم،پاکیزه و روشن کند.

ماسک برای لک های پوست:

لک های پوستی معمولا به به علت ورم کردن ناشی از آکنه،افزایش سن یا تابش زیاد نورآفتاب ممکن است ایجاد شوند. شما می توانید با استفاده از ماسک زردچوبه که باعث کاهش التهاب می شود، این لکه های پوستی را تا حد زیادی برطرف کنید.

مواد مورد نیاز برای ساخت این ماسک : نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه + 2 قاشق غذاخوری عسل

نحوه استفاده از ماسک : همه مواد را در یک کاسه ریخته و خوب با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری مانند ایجاد شود. خمیر را به آرامی روی صورت خود بزنید و بمالید بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک کنترل کننده چربی پوست:

اساسا غدد موجود در زیر پوست با ترشح کردن ماده ای چرب به نام سبوم سعی در حفظ رطوبت پوست و مو دارند. تغییر در سطح هورمون های آندروژنی می تواند تولید مقدار های بیش از حد سبوم را تحریک کرده و باعث چرب شدن بیش از اندازه پوست شود.

اغلب اوقات تولید مقادیر بیش از حد سبوم ممکن است باعث بسته شدن منافذ پوست شده و مکان خوبی را برای رشد باکتری ها فراهم کند و بدین ترتیب باعث بروز آکنه شود. پس کنترل کردن چربی پوست می تواند آکنه را نیز ایجاد کند. در حالی که استفاده از لیمو به پاک کردن سطح پوست کمک می کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : 1 عدد موز ، 10 قطره آب لیمو تازه ، 1 قاشق چای خوری روغن زیتون

نحوه استفاده از این ماسک : موز را در یک کاسه خوب له کنید. آب لیمو و روغن زیتون را به آن اضافه کنید تا یک خمنیر مایع مانند ایجاد شود. ماسک را روی صورت خود و بگذارید و بمالید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند سپس صورت خودا را با اب گرم بشویید.

ماسک از بین بردن چین و چروک:

درمان های متداول پوستی می تواند باعث کم شدن خط ها، چین و چروک های پوستی شود و سفتی پوست را به همراه داشته باشد. در طب سنتی، از آووکادو و پودر کاکائو برای تحریک کردن تولید کلاژن و از عسل برای مرطوب سازی و لطافت پوست استفاده می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : 2 عدد آووکادو ، 1 قاشق غذاخوری عسل ، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

نحوه استفاده از ماسک : آووکادو را در یک کاسه خب بکوبید و سپس پودر کاکائو و عسل را به آن اضافه کنید. ماسک را به آرامی روی صورت خود بگذارید و بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند و پس از ان با آب گرم بشویید.

آکنه:

آکنه سکس از رایج ترین مشکلات پوستی این روزهای اغلب اشخاص است.این لکه های پوستی در اثر مسدود شدن منافذ چربی به علت تجمع سلول های مرده پوست و رشد باکتری ها در این منافذ می شوند. آکنه شامل همه انواع جوش های سرسیاه، جوش های سر سفید، ندول ها و کیست ها می شود.

مواد مورد نیاز برای ساخت این ماسک: 2 عدد سفیده تخم مرغ

نحوه استفاده از ماسک: 2 عدد سفیده را از زرده جدا کنید و سفیده ها را در یک کاسه قرار دهید. یک پنبه را به سفیده ها آغشته کنید و آن را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی صورت شما بماند. سپس آن را با پارچه نمناک بشویید و پس از آن، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد