اونس طلا2321.95
مظنه14,926,000
18 گرم3,445,600
ارزش سکه33,628,278
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم23,800,000
ربع15,300,000

قیمت طلا دوباره به پرواز درآمد

دورنمای قیمت طلا در کوتاه‌مدت بی‌ثبات است، چون تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال آرام شدن نگرانی‌ها در مورد گسترش درگیری در خاورمیانه، کاهش یافته است.

طلای جهانی که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا دوباره به روند صعودی بازگشته است.

تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج 2431 دلار و 29 سنت رسانده بود.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد بالاتر از سطح حمایتی 2300 دلار در اولین ساعات تجارت در روز جمعه قرار دارد. ارزش دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه داری این کشور پس از گزارش بالا رفتن تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته است. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی کاهش می‌یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 23 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2344 دلار رسید.

بالا رفتن نرخ تورم در آمریکا ترس از افزایش دوباره نرخ بهره را تشدید کرده است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر شاخص قیمت هزینه‌کرد مصرف فردی در ماه مارس است که قرار است امروز منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی آمریکا و قیمت طلا ارائه دهد. هرگونه تغییر در این شاخص باعث می‌شود تاجران انتظار خود از زمان پایین آمدن نرخ بهره را تغییر دهند. در حال حاضر بازارهای مالی تخمین می‌زنند اولین کاهش نرخ بهره در سپتامبر انجام شود.

اطلاعات مربوط به تورم در آمریکا تا حد زیادی بر دورنمای نرخ بهره فدرال رزرو در آستانه اجلاس بعدی آن در اول ماه مه تاثیر می‌گذارد. پیش بینی می‌شود فدرال رزرو نرخ بهره را در این اجلاس در محدوده 5.25 تا 5.50 نگه دارد.

دورنمای قیمت طلا در کوتاه‌مدت بی‌ثبات است، چون تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال آرام شدن نگرانی‌ها در مورد گسترش درگیری در خاورمیانه، کاهش یافته است. به علاوه، سیاستمداران فدرال رزرو هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره به خاطر افزایش فشار تورم نمی‌بیند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.53 درصد افزایش به 27 دلار و 78 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.39 درصدی 922 دلار و 40 سنت معامله می‌شود.

به گفته کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، در حالی که طلا در این هفته چندین روز ناامیدکننده را به همراه داشت، تصویر فنی همچنان حاکی از افزایش بیشتر قیمت این فلز گرانبها است.

به گزارش سایت طلا، اگرچه قیمت‌ها در کوتاه‌مدت امکان کاهش قیمت‌ها را دارند، یک شرکت تحقیقاتی خاطرنشان کرد که تقاضای اساسی از سوی سرمایه‌گذاران چینی و دیگر آسیایی همچنان قوی است و باید تا سال 2024 به حمایت از قیمت‌های بالاتر ادامه دهد. تقاضای طلا در چین به قدری قوی بوده است که سرمایه گذاران خرد از اواخر سال 2023 حق بیمه بالایی را پرداخت کرده اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد