اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر عاشق چای هستید حتما باید به این کشور ها سفر کنید

چای یکی از پر مصرف ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است که طرفداران زیادی دارد. کشور های بزرگ تولید کننده چای سرزمین های بزرگ و زیبای کشت چای را درون خود جای داده اند که از زیبا ترین مکان ها در جهان به شمار می رود.

اگر عاشق چای هستید حتما باید به این کشور ها سفر کنید


چای یکی از پر مصرف ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است که طرفداران زیادی دارد. کشور های بزرگ تولید کننده چای سرزمین های بزرگ و زیبای کشت چای را درون خود جای داده اند که از زیبا ترین مکان ها در جهان به شمار می رود.

با وجود این که امروز در بیش از 60 کشور جهان چای کشت می شود اما مهم ترین تولید کننده های چای در آسیا و آفریقا قرار دارد. در ادامه به شما 10 کشور تولید کننده بزرگ چای را معرفی خواهیم کرد که لازم است حتما به آنها سفر کنید.

10. ایران

ایران یکی از بزرگترین تولید کننده های چای با تولید سالانه 75 هزار تن است. مردم این کشور به معنای دقیق کلمه عاشق چای هستند و مزارع زیبای زیادی در این کشور قرار دارد.

مزرعه چای

9. ژاپن

این کشور سالانه 88900 تن چای تولید می کند. تقریبا در هر جای این کشور می توان چای تولید کرد و با وجود تولید زیاد، صادرات چای ژاپن بسیار محدود است.

8. آرژانتین

با وجود این که قهوه نوشیدنی محبوب کشور های آمریکای جنوبی است، آرژانتین هشتمین تولید کننده چای بوده که چای تولیدی آن به کشور های ایالات متحده آمریکا، اروپا و انگلستان صادر می شود.

7. اندونزی

این کشور سالانه 144 هزار تن چای تولید کرده و بیشترین انواع تولیدی این کشور چای سیاه و سبز می باشد. مبدا چایی که در این کشور تولید می شود هند می باشد.

6. ویتنام

ویتنام نیز یکی دیگر از کشور های آسیایی بوده ظرفیت تولید چای تا 244 هزار تن در سال را دارد. بیشتر چای تولیدی این کشور در مناطق شمالی آن انجام می شود.

5. ترکیه

مردم ترکیه نیز مانند مردم ایران از عاشقان چای به شمار می رود که تقریبا در هر یک ساعت چای می نوشند. ترکیه در سال 250 هزار تن چای تولید می کند که تقریبا بیشتر ان توسط مردم این کشور مصرف می شود.

چای

4. سریلانکا

یکی از مهم ترین کالاهای اقتصادی کشور سریلانکا چای می باشد. کشور های تولید کننده چای مانند روسیه، امارات، ترکیه و سوریه از کشور سریلانکا چای وارد می کنند.

3. کنیا

بر خلاف اکثر کشور های تولید کننده چای کنیا یک کشور آفریقایی است که بزرگترین تولید کننده و صادر کننده چای سیاه به شمار می رود. میزان تولید چای این کشور 500 هزار تن می باشد.

2. هند

هندی ها نیز مانند ایرانیان از کلمه چای استفاده می کند. (به انگلیسی: Tea) این کشور سالانه 1,250,000 تن چای تولید می کند و رتبه دوم در جهان را دارد.

1. چین

رتبه اول تولید چای جهان با تولید بیش از 2,400,000 تن در اختیار چین قرار دارد. این کشور مسئول 40 درصد از کل صادرات چای در جهان است.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد