اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کمیسیون اتحادیه اروپا اپل را به رفتار انحصاری و ضدرقابتی متهم کرد

کمیسیون اتحادیه اروپا در جدیدترین مورد، اپل را به رفتار انحصاری و ضدرقابتی متهم کرده و گفته است که اپل با سواستفاده از موقعیت غالبی که در بازار موبایل دارد، رقابت در بازار استریم موزیک را با اپ استور تضعیف و قوانین رقابتی در اتحادیه اروپا را نقض کرده اند.

کمیسیون اتحادیه اروپا اپل را به رفتار انحصاری و ضدرقابتی متهم کرد


کمیسیون اتحادیه اروپا در جدیدترین مورد، اپل را به رفتار انحصاری و ضدرقابتی متهم کرده و گفته است که اپل با سواستفاده از موقعیت غالبی که در بازار موبایل دارد، رقابت در بازار استریم موزیک را با اپ استور تضعیف و قوانین رقابتی در اتحادیه اروپا را نقض کرده اند.

اروپا

اتهام جدید اپل در نتیجه شکایت سرویس استریم موزیک Spotify هست که در سال 2019 در شکایتی به کمیسیون اتحادیه اروپا، اپل را متهم کرده بود که سرویس های اپل، به طور خاص اپل موزیک، به دلیل اینکه از کارمزد 30 درصدی اپل معاف هستند، اعمال این کارمزد به سایر شرکت ها مانند اسپاتیفای، به اپل موزیک مزیت رقابتی غیرمنصفانه ای میدهد.

اتحادیه اروپا در این اتهام بر روی دو مورد از قوانین اپ استور که روی توسعه دهندگان اعمال می‌شود تمرکز کرده است:
- در ابتدا اینکه قانونی هست که تمام اپ های موجود در اپ استور باید از سیستم پرداخت اپل استفاده کنند که به موجب آن در هر پرداخت درون برنامه ای 30 درصد از مبلغ هر تراکنش به اپل به عنوان کارمزد میرسد.
- دومین قانون میگوید که اگر یک اپلیکیشن تمایل نداشته باشد از سیستم پرداخت اپل استفاده کند و در عوض از سیستم پرداخت خودش در خارج از اپ استور استفاده کند، حق ندارد این موضوع را در اپلیکیشن خود به کاربر اطلاع دهد.

اسپاتیفای

به طور مثال اسپاتیفای از سیستم پرداخت اپل استفاده نمی کند و کاربران برای خرید اشتراک این سرویس باید از سایت اسپاتیفای اقدام به خرید اشتراک کنند. اما در هیچ جای اپ اسپاتیفای در iOS، این شرکت نمیتواند بگوید که برای خرید اشتراک، از سایت اسپاتیفای باید اقدام به خرید بکنید. بلکه کاربران تازه اسپاتیفای باید خود این مورد را متوجه شوند یا اینکه با سرچ کردن یا شنیدن از دیگران به این مورد پی ببرند که تجربه ناخوشایندی هست.

کمیسیون اتحادیه اروپا گفته است که اپل با این قوانین، رقابت در بازار استریم موزیک را تضعیف کرده و هزینه رقابت با اپل در این بازار را برای رقبا بالا برده است. نتیجه اینکار این هست که معمولا شرکتها 30 درصد کارمزد اپل را روی قیمت محصولات خود میکشند که باعث میشود هزینه محصولات برای مصرف کنندگان بالاتر برود که در نهایت به ضرر مصرف کنندگان هست.

با اعلام این اتهامات، اپل 12 هفته وقت دارد تا جوابیه خود را نسبت به این اتهامات را ارسال کند. بعد از این پروسه قضایی رسیدگی به این اتهامات در دادگاه شروع میشود که ممکنن است سالها به طول بیانجامد. اگر دادگاه این اتهامات را تایید کند و علیه اپل حکم صادر کند، این شرکت میتواند تا 10 درصد از درامد سالانه خود یعنی حدود 27 میلیارد دلار جریمه شود. علاوه بر این ممکن است دادگاه به تغییر رویه اپل نیز حکم صادر کند و این شرکت مجبور خواهد بود که این تغییرات را اعمال کند.

دادگاه

کمیسیون اتحادیه اروپا گفته است که این اخرین شکایت این کمیسیون علیه اپل نیست بلکه آنها قوانین اپل در زمینه بازی ها را نیز بررسی خواهند کرد که به موجب آنها، سرویس های استریم بازی حق ندارند اپلیکیشن خود را در اپ استور منتشر کنند؛ مشکلی که مایکروسافت با سرویس xCloud با آن مواجه شده بود. علاوه بر این، این کمیسیون قوانین اپل در زمینه کتابهای الکترونیکی را هم بررسی خواهد کرد که به موجب آن اپلیکیشن هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند مشمول 30 درصد کارمزد اپل هستند در صورتی که سرویس کتابهای الکترونیکی اپل از این کارمزدها معاف هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد