اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

7 چیزی که پوستتان را پیرتر می‌کند

افزایش سن به طور اتوماتیک وار و بدون اجتناب می‌تواند بر روی سیستم‌های بدن و ظاهر آنها موثر باشد. این اتفاق به خصوص برای پوست اتفاق می‌افتد که باعث چروک شدن و تیره شدن پوست می‌شود.

به گزارش سایت طلا افزایش سن به طور اتوماتیک وار و بدون اجتناب می‌تواند بر روی سیستم‌های بدن و ظاهر آنها موثر باشد. این اتفاق به خصوص برای پوست اتفاق می‌افتد که باعث چروک شدن و تیره شدن پوست می‌شود. همگان ممکن است بخاطر خطوط و چروک‌هایی که در صورت، دور چشم‌ها، روی دست یا سایر نقاط بدن خجالت بکشیم اما اگر این پیری پوست با سن ما هماهنگ باشد خجالت معنی ندارد. خجالت زمانی معنا پیدا می‌کند که پیری پوست ما از سن ما بیشتر باشد.

بسیاری از عادات روزانه ما و فعالیت‌های ما بر روی کیفیت پوست و پیر نشدن آن موثر است. در اینجا 7 چیزی که باعث می‌شود پیر شدن پوست شما تسریع شود و بیشتر از سنتان باشد را خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم. توجه داشته باشید که تمام این موارد توسط کارشناسان و متخصصان ثابت شده‌اند.

خوابیدن با آرایش

اینکه قبل از خواب صورتتان را تمیز کنید و با آرایش و موادی که روی آن است نخوابید چیز عجیبی نیست و کاملا ضروری است. این مواد آرایشی هر چه بیشتر بر روی پوست باشند تاثیرات شیمیایی قوی‌تری بر جای می‌گذارند و حتی ممکن است پوست صورت را از حالت عادی خارج کنند. بنابراین عادت داشته باشید قبل از خواب صورت خود را حتی با مواد شویند شستشو دهید.

تمیز کردن پوست

اینکه با چه چیزی و به چه طریقی صورت و دست خود را شستشو می‌دهید بسیار مهم است و همیشه باید به شستن پوست خود به ویژه دور چشم‌هایتان توجه کنید. سعی کنید با مواد مخصوص آرایش خود را تمیز کنید، کرم‌ها را بعد را مدت کافی از روی صورتتان پاک کنید و از شستشودهنده‌هایی استفاده کنید که بر پایه آب هستند.

مصرف شکر

شکر هم یکی از موادی است که می‌تواند پیر شدن پوست را تسریع کند، بر روندهای شیمیایی سلول‌های پوست تاثیر بگذارد و فرم پوست را تغییر دهد. شکر باعث کاهش کلاژن بافت‌ها می‌شود و انعطاف پذیری آن را کاهش می‌دهد که بسیار ناخوشایند است. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید و روزانه کمتر از 6 گرم استفاده کنید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب

مطمئن باشید که خورشید یکی از مواردی است که می‌تواند پوست شما را از حالت طبیعی پیرتر کند. از آنجایی که لایه ازون هوای زمین به طور قابل توجهی کاهش یافته است، نور فرابنفش خورشید می‌تواند سلول‌های پوست را تخریب کند و به شدت پوست را تضعیف کند. البته یکی از دلایل ابتلا به سرطان پوست هم می‌تواند قرار گرفتن در معرض آفتاب باشد. استفاده از کرم ضد آفتاب می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

سیگار کشیدن

بیش از 90 درصد کسانی که در بزرگسالی دچار مشکلات پوستی می‌شوند از سیگار استفاده می‌کنند. سیگار همان تاثیر بد نور آفتاب را بر روی پوست می‌گذارد و به شدت آن را چروک و پیر می‌کند.

صفحه نمایش

امروزه بسیاری از مردم از صفحات نمایشگر هوشمند استفاده می‌کنند و زمان زیادی را بر روی آنها می‌گذرانند. نور آبی خارج شده از صفحه نمایش باعث می‌شود پوست نور تضعیف شود و پیر شود.

نادیده گرفتن دست‌ها

اینکه به حفاظت از پوست خود توجه ویژه ای داشته باشید اما با بی‌تفاوتی از کنار دست‌ها بگذرید بسیار ناامیدکننده است. دست‌ها ظاهر بسیار مهمی دارند و اگر به ظاهر آنها توجه نکنید خیلی زود از آنچه هستید پیرتر به نظر می‌رسید. سعی کنید به صورت روزانه از کرم‌های محافظ، به خصوص ضد آفتاب استفاده کنید و دست‌هایتان را به اندازه شستشو دهید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد