اونس طلا2342.39
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

جو بایدن طلا را گران خواهد کرد

با تصمیم های جدید جو بایدن قیمت جهانی طلا صعود خواهد کرد.

با تصمیم های جدید جو بایدن قیمت جهانی طلا صعود خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا ،تصمیم چند تریلیون دلاری جو بایدن برای برپایی زیر ساخت های انرژِی های پاک در روز چهارشنبه نقطه عطفی برای قیمت جهانی طلا محسوب می شود.

هنوز جوهر قرارداد بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری جو بایدن خشک نشده است و این رئیس جمهور تصمیم گرفته است با کمک افزایش مالیات ها، زیر ساخت پروژه هایی برای انرژی های پاک (تجدید پذیر) را با هزینه ی گزافی حدود 3 تریلیون دلار بنا کند.

طلای جهانی

بخش عمده ی این هزینه برای فلزات صنعتی مثل نقره، مس و فلزات گروه پلاتینیوم ( (PGMs صرف خواهد شد. برای همین به این گروه فلزات، سه گانه ی تریلیون دلاری گفته می شود. اگرچه قیمت طلا نیز تحت تاثیر این پروژه نموداری صعودی را تجربه خواهد کرد. تا بحال در سه ماه گذشته قیمت طلا برای سرمایه گذاران این فلز قیمتی سود آوری خوبی به همراه داشته است.

این هفته رویداد های اقتصادی مهم دیگری نیز برگزار می شود. برای مثال ADP Employment Change (بررسی رشد کار آفرینی در آمریکا) ، بررسی وضعیت افراد بدون شغل آمریکا و مهمترین رویداد این هفته یعنی بررسی وضعیت افراد شاغل آمریکا در تولیدی های کالا، ساخت و ساز و کارخانه ها. در این رویداد کشاورزان و مشاغل خانگی سنجیده نمی شوند.

هم اکنون قیمت طلا در محدوه ی 1685 دلار در حال نوسان است و تاثیر این رویداد ها تا پایان هفته به خوبی مشخص خواهد شد.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی به دلیل رشد ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا به پایین ترین حد در بیش از سه هفته اخیر سقوط کرد و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش سه ماهه در چهار سال اخیر قرار گرفت.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا در معاملات روز جاری آسیب پذیر به نظر می‌رسد و این وضعیت ناشی از رشد شب گذشته دلار آمریکاست. صعود دلار سرعت گرفته و طلا که در چند هفته گذشته قیمت خود را حفظ کرده بود، در خطر بی‌اعتبار کردن تلاشش برای ایجاد یک کف قیمت بلندمدت قرار دارد.

شاخص دلار به بالاترین حد پنج ماه گذشته در برابر رقیبان صعود کرد و در مسیر بهترین رشد ماهانه از نوامبر سال ۲۰۱۶ به این سو قرار گرفت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد