اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موفقیت این بازارچه در گرو داد و ستد قانونی سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد ارزش افزوده از طریق تراش بر روی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هستیم گفت با راه اندازی این بازارچه قرار است برای نخستین بار در کشور تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان انجام شود

رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در آیین افتتاح بازارچه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی با بیان اینکه در کشور سنگ گران بها نداریم و تمام آنها نیمه گران بها است، تاکید کرد: ورود راف های گرانبها به کشور بسیار مهم است و از سوی دیگر باید تکنولوژی و علم و دانش تراش این سنگ‌ها را به دست آوریم.

هوشنگ شیشه بران با اشاره به راه اندازی این بازارچه، اظهار کرد: به طور قطع این بازارچه در آینده موجب ایجاد اشتغال زایی بالایی در کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد: این بازارچه زمانی موفق خواهد شد که دادوستد قانونی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در همان محل انجام شود در غیر این صورت این کار به تجربه ای ناموفق تبدیل خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: ورود سازمان استاندارد در زمینه تشخیص سنگ های اصل از غیر اصل، ورود ماشین آلات، آموزش و تربیت تکنسین های مختصص می تواند به موفقیت این بازارچه کمک کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد ارزش افزوده از طریق تراش بر روی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هستیم، گفت: در حال حاضر در اطراف مشهد تراش عقیق و فیروزه انجام می شود، اما تراش دیگر سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی قرار است برای نخستین بار در کشور به صورت تخصصی در بازارچه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی اصفهان انجام شود.

هوشنگ شیشه بران در خصوص بازارچه تخصصی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی اصفهان، اظهار کرد: به طور معمول سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی که در کشور به فروش می رسد ابتدا در کشورهایی همچون هند، تایلند، بلژیک، هلند و ... تراش می خورند و سپس برای قرار گرفتن بر روی طلا و یا جواهر وارد ایران می شوند.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این بازارچه قرار است برای نخستین بار در کشور تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان انجام شود، گفت: معادن برخی از سنگ ها همچون عقیق، فیروزه و سیترین در ایران است، اما برخی معادن سنگ های رنگین در کشورهای آفریقایی، افغانستان، هند، کلمبیا و ... قرار دارد.

رییس کنسرسیوم سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی با بیان اینکه این سنگ ها با تکنیکی خاص تراش و بر روی جواهر قرار می گیرند، تاکید کرد: تا به امروز این هنر در ایران وجود نداشته، اما در اصفهان برای نخستین بار انجام خواهد شد.

شیشه بران توضیح داد: با پیگیری مستمر سازمان صمت و اتحادیه طلا و جواهر اصفهان یک طبقه از ساختمان ارگ جهان نما شامل ۱۸ مغازه بزرگ با همت و لطف سرمایه گذاران اصفهانی (آقایان اصغر عطریان و حاج حسین ورپشتی )در اختیار این کنسرسیوم قرار گرفته است .

وی با تاکید بر اینکه با راه اندازی این بازارچه پیش بینی اشتغال ۵۰ هزار نفر در کشور شده است، یادآور شد: شاید به تنهایی راف سنگ های رنگی، ارزش بالایی نداشته باشد، اما بعد از تراش و سوار شدن بر روی طلا و جواهر ارزش افزوده بالایی پیدا می کند.

نایب رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه راف بسیاری از این سنگ ها باید از خارج وارد شود و بر روی آن عملیات تراش انجام می شود، گفت: برای جلوگیری از قاچاق سنگ های قیمتی در نظر داریم زیر نظر دولت مرکز تبادلات راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه هنوز کنسرسیوم صادراتی این بازارچه راه اندازی نشده است، تصریح کرد: بعد از راه اندازی این کنسرسیوم باید بر روی برنامه های صادراتی آن متمرکز شویم و اکنون به دنبال تراش سنگ های قیمتی و ایجاد ارزش افزوده داخل ایران هستیم.

در پایان اصغر عطریان سرمایه گذار این بازارچه عنوان کرد مفتخریم در سالی که بنا به دستور مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گرفته ،قدم اول را جهت عملی شدن این بازارچه برداریم و از مسئولان محترم خواستاریم در جهت توسعه و پیشرفت این بازارچه اقدامات لازم را بعمل آورند و این بازارچه صرفا فقط در حد افتتاحیه باقی نماند

وی گفت انتظار داریم بدلیل اینکه این کار برای اولین بار در کشور عملی می شود مشوق و انگیزه لازم از طرف مسئولان محترم جهت تشویق و جذب سرمایه گذار برای رونق و تداوم این روند ایجاد شود

بروز رسانی آموزش و تجهیزات از مهمترین اهداف بازارچه است

نایب رییس کنسرسیوم سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در گفتگو با سایت طلا بیان کرد: از دستاوردهای مهم در کارگروه گوهر سنگها کمیته حقوقی بود که تمام موانع و مشکلات بر سر سنگهای قیمتی حل شد و مصوبات این کارگروه به کمیته ارجاع شد و طی جلسات متفاوت با مسولین گمرک به توافقاتی رسیده ایم
حبیب الهی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این بازارچه کلیه افراد از شروع کار یعنی از معدن تا عرضه محصول نهایی به دور هم هماهنگ شوند تا سهم ایران از سهم بین المللی را بگیریم و سهم این صنعت گرانبها را در عرضه صادرات بیشتر کنیم و اشتغالزایی در سالی که به نام جهش تولید است ایجاد کنیم .
وی پیش بینی کرد در فاز اول این بازارچه 250 نفر اشتغال مستقیم و نزدیک به 500 نفر اشتغال غیر مستقیم داشته باشیم.
عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر اصفهان گفت در بحث آموزش نقاط ضعف بسیاری داریم که با احداث این بازارچه و تجمع کارشناسان و متخصصین این صنعت امید است بحث آموزش به روزرسانی شود و محصولات با کیفیت در زمینه بین المللی عرضه شود

وی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خواستار ایجاد یک پاویون ملی در بازارهای بین المللی شد تا بتوانیم به طور ثابت محصولات خود را در عرصه بین المللی عرضه کنیم و رشد صادرات ایران را رقم بزنیم

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد