اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خودروهای دپو شده با قیمت مصوب فروخته می شود/اطلاعیه وزارت صنعت به متقاضیان ثبت‌نام خودرو

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به استانداران اعلام کرد: دستگاه‌های متولی و مرتبط در سطح استان، شرایط را برای رسیدن خودرو به مصرف کنندگان واقعی فراهم نمایند تا دست دلالان و سودجویان از این بازار کوتاه شود.از طرفی بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با خودروسازان، هر گونه ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو، صرفا از طریق سامانه اینترنتی فروش شرکت‌های خودروساز امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش سایت طلا ، عباس تابش در نامه‌ای خطاب به استانداران سراسر کشور نوشت: از آنجا که طبق بررسی‌های انجام شده تعداد زیادی خودرو صفر کیلومتر که در ماه‌های اخیر تحویل شده توسط برخی افراد سودجو در پارکینگ‌های عمومی و خصوصی شهرها به ویژه شهرهای بزرگ و کلان شهرها با هدف افزایش قیمت و برهم زدن نظم و تعادل بازار دپو و نگهداری می‌شود، مقرر شده حداکثر ظرف مدت یک هفته ضمن اطلاع رسانی به بهره برداران پارکینگ‌ها، این پارکینگ‌ها تخلیه و خودروهایی که برای استفاده شخصی افراد خریداری شده به آنها تحویل داده شود تا مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: خودروهایی که با هدف سودجویی و کسب منافع بیشتر توسط واسطه‌ها و دلالان نگهداری می‌شود به بازار عرضه و با قیمت‌های مصوب تعیین شده به فروش برسد.

معاون وزیر صمت در این نامه اعلام کرده است: نگهداری خودرو در حکم احتکار بوده و در چارچوب ضوابط تعزیری و قضایی اعمال قانون خواهد شد.

همچنین در پایان این نامه خطاب به استانداران آمده است: دستگاه‌های متولی و مرتبط در سطح استان ضمن اهتمام ویژه به این موضوع، شرایط را برای رسیدن خودرو به مصرف کنندگان واقعی فراهم تا دست دلالان و سودجویان از این بازار کوتاه شود.

اطلاعیه وزارت صنعت به متقاضیان ثبت‌نام خودرو/ زمان و نحوه ثبت‌نام متعاقباً اعلام می‌شود

پیرو برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو، در خصوص فروش‌‍ و پیش‌فروش محصولات دو خودروساز کشور، به اطلاع کلیه متقاضیان خرید خودرو می‎رساند هر گونه ثبت‌نام در طرح‌های فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو، صرفا از طریق سامانه اینترنتی فروش شرکت‌های خودروساز انجام می‌پذیرد.

بر این اساس، با توجه به تغییر شیوه ثبت‌نام، شرکت‎‌های خودروساز زمان و نحوه ثبت‌نام را متعاقباً از طریق پرتال رسمی خود، اطلاع‌رسانی خواهند کرد؛ گفتنی است در طرح جدید، احراز هویت قطعی متقاضیان صرفاً پس از آغاز ثبت نام، ورود به سامانه اینترنتی فروش خودرو شرکت و سپس هدایت به سامانه "امتا" از طریق سامانه خودروسازان معتبر است.

بدیهی است در حال حاضر و پیش از زمان اعلام شده ورود مستقل به "امتا" فاقد وجاهت است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد