ساخت واکسن ویروس کرونا چه مدت طول خواهد کشید؟

ساخت واکسن ویروس کرونا در آزمایشگاههای سراسر جهان اولویت دارد. اما آیا واقعاً می دانید واکسن این ویروس چیست ، چه عواملی در تولید آن نقش دارد و چه مدت طول می کشد؟ در این مقاله به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

به گزارش سایت طلا، واکسن ویروس کرونا کشف شده است. بارها و بارها خبرهایی مانند این را می بینیم ، که به سرعت از بین می روند ... تا اینکه تیتر بعدی منتشر شود. بنابراین ، این سوال مطرح است که چه مدت طول خواهد کشید تا واکسن این ویروس تولید شود؟

واقعیت غم انگیز این است که روند تولید واکسن بسیار پرهزینه و مهمتر از همه کند است. آزمایشگاه های جهان به نیروهای خود کمک می کنند، و غول هایی مانند بنیاد بیل گیتس منابع خود را در این مأموریت قرار داده است. با این حال ، راه طولانی برای ساخت واکسن وجود دارد. بنابراین ، چه مدت طول خواهد کشید تا واکسن ویروس کرونا تولید شود؟

واکسن ها: مبارزه با دشمن

واکسن راه حلی است که با آن می توانیم با تحریک تولید آنتی بادی ایمنی در برابر ویروس را ایجاد کنیم. هنگامی که واکسیناسیون می کنیم ، معمولاً راه حل هایی با اشکال ضعیف یا مرده از میکروبی که می خواهیم مبارزه کنیم ، دریافت می کنیم.

این عامل سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند. سیستم ایمنی بدن ما می داند که چگونه در آینده با این دشمن شناخته شده مبارزه کند ، بنابراین از بروز عفونت جلوگیری می کند.

ایجاد واکسن ویروس کرونا: اولین مراحل

ساخت واکسن یک فرایند طولانی و پیچیده است که اغلب 10-15 سال طول می کشد. این شامل مشارکت ترکیبی سازمانهای دولتی و خصوصی است.

با این حال ، وحشت نکنید! تولید واکسن ویروس کرونا در اولویت اول قرار دارد و متخصصان تخمین می زنند که این ماده در 12 تا 18 ماه آماده می شود. با این وجود ، مراحل پیچیده است و ما در زیر آنها را توضیح خواهیم داد.

مرحله آزمایشی

این مرحله شامل کلیه مراحل اساسی است که محققان در آزمایشگاه انجام می دهند. اولین قدم ، پیچیده تر از آنچه به نظر می رسد ، جداسازی ویروس از بیمار است. در مورد ویروس کرونا این اتفاق یک ماه پس از کشف ویروس رخ داده است.

هنگامی که آنها را جدا کردند ، دانشمندان می توانند آن را اصلاح می کنند تا آن را تضعیف کرده یا سموم آن را جدا کنند. از این طریق ، آنها می توانند آن را به واکسن آینده تبدیل کنند. این مرحله اول ، در شرایط عادی می تواند از 2 تا 4 سال به طول انجامد.

مرحله پیش بالینی

در این مرحله ، محققان ماده جدا شده را در بافتهای حیوانی جدا شده یا حیوانات زنده (مانند موش های آزمایشگاهی) تلقیح می كنند تا ببینند كه آیا واكنشی در سیستم ایمنی بدن به وجود می آید یا خیر.

این کار هرگز در انسان انجام نمی شود ، زیرا خطر عفونت بسیار زیاد است. بسیاری از واکسنها از این مرحله فراتر نمی روند زیرا نمی توانند پاسخ مطلوبی را در بدن ایجاد کنند. پس از اتمام اولین آزمایش های غربالگری و بسته به این که در حیوانات کار می کند ، توسعه در انسان آغاز می شود.

مطالعات بالینی انسان

اینجاست که پیچیده ترین قسمت شروع می شود و بدون شک مهمترین بخش برای تولید صحیح واکسن است.

مرحله اول: متخصصان از گروه کوچکی از بزرگسالان به طور کلی بین 20 تا 80 سال استفاده می کنند و آنها را با عامل عفونی مرده یا ضعیف آلوده می کنند. اهداف آزمایشات مرحله اول ارزیابی ایمنی واکسن بالقوه و تعیین نوع و میزان پاسخ ایمنی ناشی از آن است.

مرحله دوم: اکنون کارشناسان گروه آزمایش را به چند صد نفر می رسانند. افرادی که بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند ممکن است در این مرحله شرکت کنند.

مرحله سوم: اکنون ده ها هزار نفر در آزمایش واکسن شرکت می کنند. به طور کلی همه ما عوارض جانبی احتمالی داروها را خواهیم دید. اگرچه این درصد بسیار کم است ، اما باید کشف و لیست شود.

واکسن ویروس کرونا در کدام مرحله است ؟

بیشتر کشورها هنوز در مرحله پیش بالینی قرار دارند. آزمایش بیشتر حیوانات از واکسن ها برای اثبات اثربخشی آنها لازم است. در پایان ماه مارس ، چین به غربالگری فاز اول با انسانها منتقل شد.

این خبر خوب است ، اما باید روشن باشیم که حداقل پیگیری وضعیت داوطلبان واکسینه شده شش ماه خواهد بود. پس از آن متخصصان گروه نمونه را گسترش می دهند ، یک دوره دیگر صبر می کنند و سرانجام تولید انبوه واکسن آغاز می شود.

این یک واقعیت غم انگیز است که ما باید برای مدتی با ویروس کرونا زندگی کنیم. با این حال ، ما همچنین باید بدانیم که با بسیاری از بیماری های دیگر نیز زندگی می کنیم که هیچ واکسنی برای آنها وجود ندارد.

باید در نظر داشته باشیم که مهمترین چیز در حال حاضر کاهش تعداد مبتلایان آلوده است و اطمینان داریم که به زودی وضعیت بد به پایان خواهد رسید.