اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای جهانی رکورد 7 ساله خود را شکست

با تداوم تاثیر منفی پاندمی کرونا بر اقتصاد جهانی و درآمد شرکت‌های آمریکایی، قیمت جهانی طلا بیش از ۲ درصد طی دیشب و صبح امروز جهش کرد و به بالاترین سطح خود در بیش از ۷ سال گذشته رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، قیمت طلا در معاملات امروز به دنبال ترس از رکود اقتصادی شدیدتر و در میانه اقدامات محرکی عظیم بانک های مرکزی جهان، به بالاترین رقم در 7 سال گذشته رسید.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.01 دلار افزایش 1714 دلار فروخته شد. طلا در ساعات اولیه به 1726.85 دلار، بالاترین رقم از نوامبر 2012 نیز رسید.

میشائیل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی ام سی گفت: «نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصادی به صورت ویژه سبب تقویت طلا شده است. نقدینگی (از سوی فدرال رزرو) به همراه کاهش نرخ بهره طلا را در موقعیت جذاب تر قرار داده است.»

بسیاری از کشورها و بانک های مرکزی برای بهبود اقتصادشان در بحبوحه شیوع کرونا، اقدامات مالی پولی انجام داده اند.

بانک مرکزی امریکا هفته گذشته بسته محرکی 2.3 میلیارد دلار اعلام کرد در حالی که وزرای دارایی اتحادیه اروپا با حمایت اقتصادی به ارزش نیم تریلیون یورو موافقت کردند.

رکود اقتصادی شدید و هزینه های کمکی عظیم تقریبا کسری بودجه آمریکا در سال مالی 2020 را 4 را برابر کرده و به رکورد 3.8 تریلیون دلار رسانده است که 18.7 درصد تولید اقتصادی این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

فیل استریبل، از شرکت اوراق بلو لاینز در شیکاگو، می‌گوید: بازارهای سهام دچار نوسانات شدیدی شده‌اند که مردم نمی‌توانند آن را تحمل کنند و به همین دلیل به ذخیره کردن طلا رو آورده‌اند.

بسیاری از کشورها و بانکهای مرکزی برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرای تدابیر محرک مالی و اقتصادی پرداخته اند. بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته یک بسته محرک مالی به ارزش دو تریلیون و ۳۰۰ میلیون دلار معرفی کرد و وزیران دارایی اتحادیه اروپا با یک بسته محرک اقتصادی به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو موافقت کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، اقدامات محرک مالی بانک مرکزی آمریکا روی ارزش دلار تاثیر می گذارد و ضعیف شدن ارزش دلار، خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می‌کند. از سوی دیگر کاهش نرخ‌های بهره هم هزینه نگهداری طلا را کمتر کرده و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند می افزاید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد