اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بیت‌کوین؛ سرمایه‌ای مخصوص روزهای بحرانی اقتصاد

اساس طراحی ارز دیجیتالی بیت کوین، بهره‌گیری از آن در روزهای بحرانی اقتصاد است بنابراین در چنین روزهایی، این سرمایه بخوبی قابل استفاده است.

اساس طراحی ارز دیجیتالی بیت کوین، بهره‌گیری از آن در روزهای بحرانی اقتصاد است بنابراین در چنین روزهایی، این سرمایه بخوبی قابل استفاده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از کوین تلگراف، اینکه مردم بیت کوین را منبعی ارزشمند و قابل رقابت با طلا و سایر دارایی های واقعی و یا واحد محاسباتی احتمالی خود می دانند یا خیر، چندان مهم نیست. این گفته طرفداران ارزهای دیجیتال است که البته نادرست هم نیست.

به احتمال زیاد هیچگاه اجماعی در مورد کاربرد اصلی بیت کوین وجود نخواهد داشت و حتی برخی معتقدند که اصلا نیازی به استفاده از آن نیست. بیت کوین برای کار به صورت مستقل و بدون نیاز به بانک ها، دولت ها، ارزهای بین المللی یا هر سیستم مورد نیاز پول های سنتی طراحی شده است.

سیستم های ارتباط شبکه ای مش(Mesh Network) و ماهواره در حال حاضر به منظور حفظ بلاک‌چین بیت‌ کوین حتی طی قطعی اینترنت استفاده می شوند. لازم نیست سناریوی فاجعه باری را برای آزمایش کاربرد بیت کوین تصور کنید چرا که این ارز دیجیتال پیش‌ از این توسط ایران و کره شمالی به منظور دور زدن تحریم ها استفاده شده است.

* چگونه بیت کوین پس از افت ۴۵ درصدی هفته گذشته، همچنان ارزشمند است؟

افراد زیادی معتقدند که بیت کوین نمی تواند در بازارهای پرنوسان، دارایی ارزشمند محسوب شود اما چشم انداز ارزشی این ارز را می توان از عملکرد بهای طلا طی بحران مالی سال ۲۰۰۸ برداشت کرد.

بی شک طلا با سقوط ۲۴ درصدی خود در کمتر از دو ماه، یک پناهگاه امن برای سرمایه ها نیست. واقعیت نگران کننده تر اینکه، شاخص S&P 500 طی این دوران بدون تغییر بوده است. بنابراین آیا منصفانه است که هر رابطه ای را طی چنین مدت کوتاهی تحلیل کنیم؟ آیا چنین تغییرات شدیدی در قیمت، مقاومت طلا در برابر عدم ثبات بازار را می شکند؟

همین مساله در مورد بیت کوین صدق می کند، هنگامی که این ارز دیجیتال وارد بزرگ ترین بحران جهانی خود می شود. عدم همبستگی بیت کوین با بازار سهام یکی از عواملی است که به موج جدید ورود سرمایه گذاران به این عرصه کمک می کند؛ سرمایه دارانی که دریافته اند بحران تقریبا بر تمامی سطوح دارایی تاثیرگذار بوده است.

* آیا بیت‌کوین از بحران مالی کنونی جان سالم بدر می‌برد؟

اگرچه به نظر نمی رسد بحران فعلی مربوط به وام های اعتباری باشد، اما آشفتگی اقتصادی ناشی از شیوع کرونا احتمالا برای زمین‌گیر کردن شرکت های با اهرم بالای رشد ، مشاغل دارای خرده فروشی و وام دهندگان اعتباری کافی است. این بازگشت ناخالص داخلی می تواند محرکی باشد برای حذف اعتماد به نفس در کل سیستم مالی.

هیچ کس انتظار ندارد که بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده اولین گزینه برای اکثر سرمایه گذاران باشد اما مطمئناً یک مدعی برای درصد کمی از آنهاست؛ همانطور که این مساله در گزارش «چارلز شواب» منتشر شده در نوامبر 2019 قید شده است. اوضعیت ارزهای محلی نشان می دهد که بحران مالی می تواند به یک فرار کامل برای تشدید مقبولیت بیت کوین منجر شود.

* انتظار مشتاقانه

از زمان ظهور بیت کوین، این ارز مشتاقانه متشر بروز یک بحران مالی در جهان بوده است. سقوط قیمت ها در هفته های اخیر نشانه ای از عدم اعتماد سرمایه داران به قدرت شبکه بیت کوین، کسری های دیجیتالی یا توانایی آن برای استفاده بعنوان یک مبادله‌گر نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد