اونس طلا2346.91
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

بیت‌کوین بازنده رقابت تنگاتنگ با طلا برای جذب دارایی سرمایه‌گذاران

از روز یکشنبه عصر، بهای طلا با تغییری تند در مسیر بازگشت قرار گرفت و نشانه‌هایی را از خود نشان داد که می‌تواند نقش یک پناهگاه امن جهانی را برای سرمایه‌گذاران ایفا کند. این در حالی است که بیت‌کوین چنین وضعیتی ندارد.

بیت‌کوین بازنده رقابت تنگاتنگ با طلا برای جذب دارایی سرمایه‌گذاران

به گزارش سایت طلا به نقل از سی‌ان‌ان، سرمایه‌گذاران یک بار دیگر در حال حرکت به سوی پناهگاه سنتی برای سرمایه‌های خود هستند چرا که طلا روز یکشنبه و در پی انتشار اطلاعات اقتصادی شوک‌آور چین در آخر هفته، شاهد افزایش 2درصدی بود. در همین حال، معاملات آتی بازار بورس اوراق بهادار داو جونز و سایر شاخص‌ها به واسطه هراس‌ها از گسترش سریع کرونا و تاثیر آن بر تحمیل رکود به اقتصاد جهانی دچار شیب تند شده است.

بهای طلا در یک بازگشت به عقب روز یکشنبه با روند صعودی همراه شد و با افزایش 2.5 درصدی به 1605.5 دلار در هر اونس رسید. در روز جمعه، طلا تا حدود 4.7٪ سقوط کرده بود که بدترین سقوط آن از سال 2013 تاکنون است. معاملات آتی نقره نیز در روز جمعه شاهد فروش بالاتری بود و یکشنبه شب، با افزایش 40 سنتی( 2.5 درصدی) به 16.86 دلار در هر اونس رسید.

حتی پیش از شیوع کرونا نیز اقتصاد چین تحت تاثیر جنگ اقتصادی طولانی‌مدت و کاهش تولید محصولات دچار چالش شده بود. انقباض در تولید ناخالص داخلی کافی است تا اقتصاد جهانی را در آینده قابل‌ پیش‌بینی تحت تاثیر منفی قرار دهد. در مقابل، علاقمندان کریپتو تلاش می‌ کنند بیت‌کوین را به عنوان یک دارایی برای ذخیره جهانی به فروش برسانند.

بیت‌کوین نه تنها نتوانسته در کنار پناهگاه های امن سنتی مانند طلا و اوراق قرضه دولتی عرض اندام کند بلکه ارزهای رمزپایه در واقع کاملا یک قدم عقب تر از آنها هستند. قیمت بیت‌کوین از 12 فوریه به بعد بیش از 17درصد تنزل داشته و اکنون،‌ پایین تر از میانگین حرکت 200 روزه خود قرار دارد.

با اینکه بیت‌کوین هنوز هم سالانه بهتر از طلا عمل می کند و در زمینه تورم نیز رتبه بهتری را کسب کرده اما نمی تواند مانند یک پناهگاه امن سنتی بخصوص در دوره های آشفتگی های اقتصادی و مالی رفتار کند. گرچه بیت‌کوین تلاش می کند نشان دهد می تواند یک دارایی امن باشد اما توازن شواهد حاکی از آن است که هنوز چنین چیزی وجود ندارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد