اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بیت‌ کوین ظرف یک ماه 3000 دلار کوچیکتر شد !

قیمت بیت کوین طی یک ماه از سطح 10 هزار دلاری پایین کشیده شد که مهم‌ترین دلیل آن ورود مقامات سیاسی و رگولاتوری به فضای رمز ارزها به شمار می‌رود.

بیت‌ کوین ظرف یک ماه 3000 دلار کوچیکتر شد !

درست پس از زمانی که رئیس‌جمهوری چین، «شی جین پینگ» پشتیبانی رسمی خود را از فناوری «بلاک‌چین» اعلام کرد؛ وارد سراشیبی تندی شد که در نهایت با سقوط ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین اثر خود را نمایان کرد. بیت کوین به‌عنوان سردمدار رمز ارزها ظرف یک هفته بیش از ۲۰ درصد افت نرخ را تجربه کرد و به زیر مرز ۷ هزار دلاری غلتید.

در واقع سرمایه‌گذاران چینی نسبت به برداشته شدن ممنوعیت‌هایی که ۲ سال قبل در حوزه بلاک‌چین اعمال شده بود امید داشتند، اما به‌رغم حمایت رهبر این کشور از فناوری «زنجیره بلوکی» تغییری در رگولاتوری رخ نداد و همین ناامیدی، خیل عظیمی از سرمایه‌هایی را که برای ورود به بازار رمز ارزها مهیا بودند از چرخه بازار خارج نگه داشت.

از همین رو، شدت افت ارزش بازار ارزهای رمز نهاد به شدت تقویت شد. این اتفاق زمانی که وال‌استریت وارد بازار آتی بیت کوین شد و منجر به افزایش نظارت‌ها و کاهش مبادلات شده بود نیز رخ داد. در آن دوره نرخ این ارز دیجیتالی از قله ۱۹ هزار دلاری تا ۴هزار دلار فروریخت. در واقع، زمانی که دولت‌ها یا نهادهای پولی مقررات سختگیرانه‌تری نسبت به این بازار اعمال می‌کنند باعث سقوط نرخ ارزهای دیجیتالی می‌شود.

در معاملات امروزسه شنبه ارزش بیت کوین به 6558 دلار رسید ، افزایش ریسک‌ها و تنش‌های جهانی باعث شده تا معامله‌گران تمایل بیش‌تری به خرید دارایی‌های امن نظیر طلا داشته باشند.پس از تاکید چین بر اهمیت فناوری بلاک‌چین در آینده، ارزش بیت کوین برای مدت کوتاهی به بالای 10 هزار دلار نیز رسید اما باقی ماندن مخالفت مقامات آمریکا با فعالیت ارزهای دیجیتالی تا زمان مطمئن نبودن از نظارت پذیری آن ها و هم چنین تاخیر چین در راه‌اندازی ارزهای دیجیتال باعث شده تا بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی مجددا به سطوح بسیار پایینی برسند.علاوه بر بیت کوین ارزش اتریوم به 147.28 دلار، ارزش بیت کوین کش به 211.93 دلار، ارزش لایت‌کوین به 46.54 دلار، ارزش استلار به 0.058 دلار، ارزش مونرو به 51.70 دلار، ارزش دش به 50.65 دلار و ارزش زد کش به 27.84 دلار رسید.تا زمانی که تنش‌های ژئوپلتیکی و ریسک‌های موجود بر سر راه اقتصاد جهانی به میزان قابل توجهی باقی مانده باشد، نباید انتظار تغییر روند چشمگیری در بازار معاملات ارزهای دیجیتالی را داشته باشیم.

چارت 24 ساعت گذشته بیت کوین

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد