اونس طلا2342.63
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

بوئینگ برای ارتش آمریکا، زیردریایی خودران می‌سازد

به نظر می‌رسد که ارتش ایالات متحده آمریکا به تازگی مسئولیت طراحی، ساخت و توسعه زیردریایی‌های پیشرفته و خودران را به شرکت هواپیماسازی بوئینگ محول کرده است.

با توجه به اهمیت و محبوبیت روزافزون تکنولوژی وسایل نقلیه خودران، حالا به نظر می‌رسد که ارتش ایالات متحده آمریکا با امضای قراردادی به ارزش ۴۳ میلیارد دلار با شرکت هواپیماسازی بوئینگ، قصد دارد به تولید و توسعه ناوگان زیردریایی‌های هوشمند و خودران مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته بپردازد.

گفته می‌شود مهندسان و متخصصان زبده فعال در شرکت بوئینگ قرار است در سال‌های آینده چهار زیردریایی بدون سرنشین و هدایت کننده مجهز به فناوری هدایت خودران و هوشمند را به مرحله تولید و اجرا برسانند که بعد از آن در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته و به منظور عملیات نظامی و افزایش قدرت دفاعی آمریکا استفاده شود.

بر اساس گزارش وب سایت popularmechanics، این زیر دریایی‌های جدید و خودران بوئینگ که تحت عنوان Orca XLUUV ساخته و توسعه داده خواهند شد، ساختاری ماژولی داشته و از قابلیت‌های متعددی نظیر کنترل از راه دور، فناوری خودران ، اتخاذ تصمیم درست خودکار در شرایط و وضعیت‌های مختلف، توزیع قدرت و انرژی ، مانور پذیری و سنسورهای گوناگون برای انجام عملیات مختلف برخوردار است.

زیردریایی بوئینگ Echo Voyager که مبنای این پروژه است، ۵۱ فوت (۱۵.۵ متر) دارد و می‌تواند به دامنه حرکتی۶۵۰۰ مایل دریایی (تقریباً ۱۲ هزار کیلومتر) دست پیدا کند.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد