اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آزاد شدن واردات ارز تاثیر مثبت بر بازار داخل خواهد گذاشت

رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی گفت: ارز وارداتی، ولو مختصر باید قانونی و دارای شناسنامه باشد و قطعا تاثیرات مثبت روانی بر بازار داخل خواهد داشت.

طهماسب مظاهری در رابطه با مصوبه شورای هماهنگی اقتصاد برای واردات ارز بدون محدودیت، گفت: «کشوری که با کمبود ارزی مواجه است باید اجازه دهد کسی به هر دلیلی مایل به واردات سرمایه باشد، این کار را صورت دهد. »
وی ادامه داد: «عدم اجازه دادن ورود ارز به کشور حرفی غیر طبیعی است؛ البته ارز وارداتی باید قانونی و شناسنامه دار باشد. »
مظاهری افزود: «این ارز مستقل از اینکه رقم کم یا زیادی دارد، باید قانونی باشد که در کشور مبدأ اجازه خروج قانونی دریافت کند و اینگونه نباشد که کسی پول کثیف و سیاه وارد کشور کند و این قانونی بودن، باید از سوی واردکننده ارز ارائه شود. »
این کارشناس پولی و بانکی با بیان اینکه ورود ارز به میزان مختصر برای هر مسافر امری شدنی است، گفت: «اگر ارز مبالغ بیشتری باشد، باید ارائه شده و حتما شمرده شود و منشأ آن نیز باید احراز شود. »
مظاهری در پاسخ به اینکه آیا این ارز با حجم اندک روی بازار تاثیر گذار است یا خیر، اظهار کرد : «حتی اگر این ارز اثری مختصر بر بازار بگذارد اقدامی شایسته است؛ از دیگر سو قوانین و مقررات ما را از حقی طبیعی و فطری برخوردار می کند. »
وی ادامه داد : «اگر بگوییم ارز حق ورود ندارد، غیر منطقی است؛ در حالیکه سیاست های پولی طبیعی و عادی و قانونی از سوی مردم بهتر پذیرفته می شود. »

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد