اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد احتمالی واردات نفت چین از ایران در ماه دسامبر

سایت طلا : منابع آگاه صنعت نفت از افزایش احتمالی واردات نفت چین از ایران در ماه دسامبر خبر می دهند.

به گزارش رویترز، پس از آنکه دو پالایشگاه بزرگ چین استفاده از معافیت این کشور از تحریم های آمریکا علیه ایران را آغاز کرده اند، پیش بینی می شود واردات نفت چین از ایران طی ماه دسامبر با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، شرکت پالایشگاهی سینوپک در حالی واردات نفت از ایران را از سرگرفته است که چین بزرگترین خریدار نفت تهران، معافیت هایی را تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر دریافت کرده است.

شرکت ملی نفت چین موسوم به سی ان پی سی نیز برداشت نفت از تولید خود در ایران را در ماه دسامبر از سر خواهد گرفت.

رویترز در ماه نوامبر گزارش داد که معافیت های آمریکا به چین احازه خواهد داد تا روزانه 360 هزار بشکه نفت به مدت 180 روز از ایران خریداری کند.

یک منبع آگاه و نزدیک به فعالیت های شرکت ملی نفت چین در ایران گفت: شرکت ملی نفت چین که میلیاردها دلار در میادین نفتی ایران سرمایه گذاری کرده است، حاضر است تا سهم کامل تولید خود در میادین نفتی ایران را از ماه دسامبر برداشت و بارگیری کند.

یکی از مدیران ارشد این شرکت نیز تاکید کرد: شرکت ملی نفت چین حداقل 2 میلیون بشکه نفت در ماه دسامبر از ایران خریداری می کند و این روند طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

این دو شرکت بزرگ پالایشگاهی چین احتمالا از معافیت 360 هزار بشکه ای واردات نفت از ایران استفاده خواهند کرد.

یک منبع آگاه دیگر افزود: نفت ایران از نظر قیمت جذابیت بیشتری برای خریداران چینی نسبت به سایر عرضه کنندگان در خاورمیانه داشته است.

قیمت نفت سنگین ایران به مشتریان آسیایی 1.25 دلار در هر بشکه کمتر از قیمت نفت متوسط عربستان بوده است، این اختلاف قیمت از 2004 میلادی بی سابقه بوده است.

البته معافیت 360 هزار بشکه ای هنوز 45 درصد کمتر از میانگین 655 هزار بشکه واردات نفت چین از ایران طی ماه های ژانویه تا سپتامبر است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد