اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول درباره رشد اقتصادی جهان

سایت طلا : صندوق بین المللی پول پیش بینی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی درباره رشد اقتصادی جهان در سال 2018 و 2019 میلادی را کاهش داده است.

به گزارش رویترز، صندوق بین المللی پول اعلام کرد: تنش های تجاری در عرصه بین المللی و اعمال تعرفه های سنگین تجاری می تواند فشار زیادی را بر رشد اقتصادی جهان وارد کند.

بر اساس این گزارش صندوق بین المللی پول افزود: اقتصادهای نوظهور با چالش های زیادی از جمله خروج سرمایه و شرایط نابسامان بازارهای مالی روبرو هستند.

این گزارش در آستانه نشست مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در جزیره بالی اندونزی منتشر شده است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است رشد اقتصادی جهان طی سال 2018 میلادی به 3.7 درصد خواهد رسید و این رقم در سال 2019 نیز 3.7 درصد خواهد بود. صندوق بین المللی پول در گزارش قبلی خود رشد اقتصادی جهان برای هر دو سال را 3.9 درصد پیش بینی کرده بود.

علت اصلی کاهش رشد اقتصادی جهان عوامل زیر خواهد بود: اعمال تعرفه های جدید تجاری بین آمریکا و چین، افت فعالیت های اقتصادی و تجاری منطقه یورو، ژاپن و بریتانیا، افزایش نرخ بهره که موجب خروج سرمایه از اقتصادهای نوظهور شده است.

در حالی که انتظار می رود، بخش زیادی از تاثیر این تعرفه های تجاری در سال 2019 میلادی احساس شود، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا در سال 2019 به کمتر از 2.5 درصد خواهد رسید، این رقم قبلا 2.7 درصد اعلام شده بود.

رشد اقتصادی چین نیز سال آینده به 6.2 درصد خواهد رسید، این رقم نیز در گزارش قبلی 6.4 درصد اعلام شده بود. رشد اقتصادی آمریکا در سال 2018 میلادی به 2.9 درصد و رشد اقتصادی چین نیز امسال به 6.6 درصد خواهد رسید.

رشد اقتصادی منطقه یورو نیز امسال به 2 درصد خواهد رسید این رقم قبلا 2.2 درصد اعلام شده بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد