اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ارزیابی دلالان از اوضاع بازار ارز/ اکثر افراد خریدار شده‌اند/افزایش خریدهای تک دلاری

گوش دادن به اظهارات یک پسر جوان در میدان فردوسی کافی است تا فهمید نوسان نرخ ارز به چه صورت است. پسر جوانی که با ناراحتی به دوستش می‌گوید: «تنها در عرض یک ساعت کلی ضرر کردم. صبح دو هزار یورو داشتم که بردم فروختم. الان قیمت‌ها بعد یک ساعت رفته بالا.»

عقربه‌های ساعت نزدیک به ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر را نشان می‌دهد. اینجا در میدان فردوسی همه در تکاپوی خرید و فروش دلار هستند. نگاه خیلی از حاضران در اینجا به تابلوهای صرافی‌هاست. براساس نرخی که بر روی یکی از تابلوها زده شده، خرید هر دلار آمریکا ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان و فروش آن ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان است.

به گزارش تجارت‎نیوز، پشت شیشه برخی از صرافی‌ها عبارت «خرید و فروش ارز نداریم» نوشته شده است. مسئول یک صرافی در جواب یکی از متقاضیان دلار می‌گوید: «دلار برای فروش ندارم. کسی دلارش را نمی‌آورد بفروشد همه دلارهایشان را نگه داشتند.»

درباره قیمت دلار در بازار برخی از صراف‌ها می‌گویند هیچ خرید و فروشی نداریم و نمی‌توان قیمت قاطعی را اعلام کرد. مابقی نیز به اتفاق می‌گویند که فروش دلار تا سقف پنج هزار دلار تنها با ارائه پاسپورت و بلیط امکان‌پذیر است.

در میان دلالان بازار ارز هم یکی از آنها می‌گوید: «فروش نداریم. اما برای خرید، یک هزار دلار شما را با نرخ هر دلار ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان می‌خرم.» اما فضای ملتهب و رقص قیمت‌ها آنچنان بالاست که تنها چند دقیقه بعد از اظهارات این فرد، دلال دیگری می‌گوید: «هزار دلار را از شما با قیمت هر دلار ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان می‌خرم.» قیمتی که اختلاف ۲۵۰ تومانی با صرافی‌ها و ۴۰۰ تومانی با دلال قبلی دارد و از آنها بیشتر است. دلالان دیگر نیز همان قیمت را با اندکی تفاوت برای خرید یک هزار دلار اعلام می‌کنند.

در این میان قیمت‌ها بر روی تابلو صرافی‌ها هم کمی تغییر می‌کنند. به طوری که تابلو چند صرافی خرید هر دلار را ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان و فروش آن را ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرده است.

تنها چند دقیقه حضور در میدان فردوسی کافی است که افزایش تدریجی نرخ ارز را مشاهده کنید. صحبت‌های افراد حاضر نشان از نوسان قیمتی شدید دارد. به طوری که یکی از آنها می‌گوید: «قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند. الان هزار دلار را به قیمت هر دلار ۱۶ هزار تومان می‌خرم.»

این دلال در مورد اینکه آیا حجم دلاری که فروشنده می‌خواهد بفروشد در قیمت تاثیر دارد یا خیر، می‌گوید: «حجم زیاد تاثیر ندارد اما اگر بیشتر باشد ارزان‌تر می‌خرند. در چند روز اخیر اکثر افراد خریدار شده‌اند و تقاضا زیاد است و وقتی تقاضا زیاد باشد قیمت واقعی نیست و حباب است.»

او به صرافی‌ها انتقاد می‌کند و می‌گوید: «هر چه می‌کشیم از دست این صرافی‌ها است. خود صرافی‌ها دلار با قیمت پایین‌تر می‌خرند و سپس در بازار آزاد می‌فروشند.»

وی می‌گوید: «در این چند وقت خرید تک دلاری هم زیاد شده است. مانند پول نو برای عروسی و مراسم می‌خرند و کارایی خاصی ندارد.»

رفته رفته هر چقدر زمان می‌گذرد قیمت دلار نیز بالاتر می‌رود. به طوری که در ساعت ۱۴ برخی از دلالان دلار را به نرخ ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان می‌فروشند. نکته دیگر آنکه اکنون علاوه بر خرید دلار، دلالان به خرید دلار نیز اقدام می‌کنند که اکثر آنها نرخ ۱۶ هزار تومان را اعلام می‌کنند. تابلو صرافی‌ها نیز اکنون نرخ بالاتری را نشان می‌دهد. به طوری که تابلو یک صرافی خرید هر دلار آمریکا را ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان و فروش آن را ۱۶ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرده است.

گوش دادن به اظهارات یک پسر جوان کافی است تا فهمید نوسان نرخ ارز به چه صورت است. پسر جوانی که با ناراحتی به دوستش می‌گوید: «تنها درعرض یک ساعت کلی ضرر کردم. صبح دو هزار یورو داشتم که بردم فروختم. الان قیمت‌ها بعد یک ساعت رفته بالا.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد