اونس طلا2341.79
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

مجلس از پاسخ روحانی قانع نشد/ ارسال ۴ سوال به قوه قضاییه

جلسه بررسی «۵ سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور» امروز به صورت علنی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و پس از ارائه پاسخ‌های روحانی، مجلس اعلام کرد از پاسخ به ۴ سوال قانع نشد.

جلسه بررسی «۵ سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور» امروز به صورت علنی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و پس از ارائه پاسخ‌های روحانی، مجلس اعلام کرد از پاسخ به ۴ سوال قانع نشد.

جلسه سوال از رئیس جمهور با ۸۷ کرسی خالی و به ریاست علی لاریجانی راس ساعت ۸ و ۹ دقیقه آغاز شد و ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه به اتمام رسید. البته جلسه علنی مجلس همچنان ادامه دارد.

این جلسه، دویست و سی و هفتمین جلسه علنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

بر اساس برنامه‌ریزی اعلام شده، حجت‌الاسلام و المسلمین حدود ساعت ۸ امروز سه شنبه ۶ شهریور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

طبق اصل ۸۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ‎‎در هر مورد که‏ حداقل‏ یک‏ چهارم‏ کل‏ نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ از رئیس‏ جمهور و یا هر یک‏ از نمایندگان‏ از وزیر مسئول‏، درباره‏ یکی‏ از وظایف‏ آنان‏ سوال‏ کنند، رئیس‏ جمهور یا وزیر موظف‏ است‏ در مجلس‏ حاضر شود و به‏ سوال‏ جواب‏ دهد و این‏ جواب‏ نباید در مورد رئیس‏ جمهور بیش‏ از یک‏ ماه‏ و در مورد وزیر بیش‏ از ده‏ روز به‏ تأخیر افتاد مگر با عذر موجه‏ به‏ تشخیص‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏.

همچنین بر اساس بند ۴ ماد ۴۹ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، «رسیدگی به سؤال نمایندگان از رئیس جمهور و وزیران» یکی از وظایف کمیسیون‌های تخصصی مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ وصول «سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور» را اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور حداکثر یک ماه فرصت دارد در مجلس حضور یابد و به سوالات پاسخ دهد.

محور سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور عبارت است از:

۱. عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاقا کالا و ارز - مجلس قانع نشد

۲. استمرار تحریم‌های بانکی - مجلس قانع شد

۳. عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری - مجلس قانع نشد

۴. رکود اقتصادی شدید چندین ساله - مجلس قانع نشد

۵. افزایش شتابان نرخ ارز‌های خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی - مجلس قانع نشد

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد