اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بلومبرگ: 171/172

جنگ تجاری با آمریکا موجب تشدید بحران بدهی چین خواهد شد

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که جنگ تجاری آمریکا و چین موجب بدتر شدن بحران بدهی پکن خواهد شد.

به گزارش بلومبرگ، هیچ شانسی وجود ندارد که مازاد تجاری چین با آمریکا در کوتاه مدت با کاهش چشمگیری روبرو شود. فشارهای دولت ترامپ برای کاهش مازاد تجاری چین تاکنون راه به جایی نبرده و تنها موجب تشدید اختلافات تجاری دو طرف شده است.

بر اساس این گزارش آمریکا و چین اخیرا تعرفه های تجاری متقابلی را علیه یکدیگر اعمال کرده اند. ترامپ تهدید کرده است که در نهایت تعرفه هایی علیه 500 میلیارد دلار واردات چین اعمال خواهد کرد.

جنگ تجاری چین و آمریکا از یک سو موجب افزایش ارزش دلار و کاهش نسبی ارزش یوان چین شده است. این مساله می تواند در نهایت به ضرر بحران بدهی های چین تمام شود. البته بانک مرکزی چین اعلام کرده است که برای تثبیت ارزش یوان سیاست ها و تدابیر مناسبی را اتخاذ خواهد کرد.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که رشد اقتصادی چین در سه ماه دوم امسال نسبت به سه ماه نخست با کاهش نسبی روبرو شده است. این مساله نگرانی ها نسبت به جنگ تجاری با واشنگتن را تشدید کرده است. شاخص بورس شانگهای نیز در یک ماه اخیر بیش از 7 درصد کاهش داشته است.

انتشار امارهای ناامید کننده موجب افزایش نرخ بهره اوراق قرضه دولت چین شده است. برخی کارشناسان اقتصادی هشدار می دهند که تشدید بحران بدهی می تواند در نهایت اقتصاد چین را با رکود روبرو کند.

یکی از مسائلی که اوضاع اقتصادی چین را پیچیده تر می کند این است که دولت مالکیت بسیاری از بنگاه های بزرگ اقتصادی از جمله بانک ها را در اختیار دارد.

رشد فزاینده بدهی شرکت های دولتی چین مساله ای است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی طی سال های اخیر نسبت به آن هشدار داده اند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد