اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
وزیر اقتصاد آلمان:57

اروپا به دنبال توافق لحظه آخری با آمریکا است

سایت طلا : وزیر اقتصاد آلمان تاکید کرد، اتحادیه اروپا در حال تلاش برای دستیابی به توافق با آمریکا بر سر تعرفه های تجاری است تا از تشدید تنش ها جلوگیری کند.

به گزارش بلومبرگ، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه واردات علیه فولاد و آلومینیوم آماده می شود، پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان در سخنانی در بروکسل گفت: اتحادیه اروپا قصد دستیابی به توافق لحظه آخری با آمریکا بر سر تعرفه ها را دارد تا مانع از تشدید تنش ها شود.

بر اساس این گزارش وی افزود: ما در آغاز یک هفته مهم و تاثیرگذار قرار داریم. ما سعی می کنیم که اگر ممکن باشد مانع از افزایش تعرفه ها شویم و این بدان معناست که ما حاضریم با آمریکایی ها بر سر نکاتی توافق کنیم که به نفع هر دو طرف باشد.

آمریکا در ماه مارس تعرفه 25 درصدی علیه واردات فولاد و تعرفه 10 درصد علیه واردات آلومینیوم وضع کرد و به برخی کشورها از جمله اتحادیه اروپا تا اول ژوئن فرصت داده است تا به توافق جدیدی با واشنگتن دست یابد.

اتحادیه اروپا قصد دارد در صورت اعمال تعرفه های آمریکا، 2.8 میلیارد یورو تعرفه تجاری علیه واردات کالاهای آمریکایی وضع کند.

آمریکا به اروپا پیشنهاد داده است تا برای معاف شدن از این تعرفه ها، سهمیه بندی را برای صادرات فولاد و آلومینیوم قبول کند ولی اروپا تاکنون با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

مقام های ارشد تجاری آمریکا و اروپا قرار است طی روزهای آینده با یکدیگر دیدار کنند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد