اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
عضو هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی؛

ترکیب هیات رئیسه اتاق اصناف قانونی نیست/ انتخابات داخلی برگزارشود

عضو هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی گفت: در حال حاضر پنج عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران طبق نص صریح قانون ، خواستار برگزاری انتخابات داخلی برای هیات رییسه هستند.

مجتبی صفایی دبیر هئیت رئیسه اتاق اصناف ایران و عضو هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی افزود: در تبصره ماده ۱۷ شیوه برگزاری انتخابات اتاق اصناف ایران، موضوع تبصره ۲ ماده ۴۳ قانون نظام صنفی، به صراحت اشاره شده است که با تغییر نماینده وزیر در هیات رییسه اصناف یا درخواست اکثریت اعضا با تایید معاون وزیر، انتخابات داخلی برای هیات رییسه و رییس اتاق اصناف برگزار شود.

وی با بیان اینکه ما از همین ظرفیت های قانونی در هئیت رئیسه قبلی استفاده کردیم، افزود: مباحثی که الان مطرح است، برداشت های حقوقی از سرفصل قانون است که صراحت دارد. ما چیزی فراتر از این موضوع نمی خواهیم، صرف نظر از اینکه چه کسی در هیات رییسه یا بعنوان رییس اتاق اصناف حضور خواهد داشت یا نخواهد داشت، اما بحث ما اجرای قانون است. قانونی که مجلس مصوب کرده است.

صفایی گفت: در حال حاضر درخواست پنج عضو هیات رییسه شامل نائب رئیس اول (آقای شکریه)،نائب رئیس دوم (آقای هاشمی)، خزانه دار(آقای صدیقی)، بنده به عنوان دبیر و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران (آقای ممبینی) این است که قانون اجرا شود و انتخابات داخلی برای هیات رییسه برگزار گردد.

وی توضیح داد: قبل از معارفه نماینده وزیر صنعت، صحبت این شده بود که یک صورتجلسه بنویسیم و اعضای هیات رییسه در همین سمت ها بمانند.

صفایی در انتقاد به برخی حاشیه سازی ها درباره درخواست قانونی اعضای هیات رییسه، ادامه داد: اعضای هئیت رئیسه از برخی افراد گله‌مند است که چرا وقت اصناف کشور را می گیرند، کلیه ساختار اتاق اصناف ایران اعم از مشاورین و معاونین همه را درگیر می کنیم که آیا اینکار بشود یا نشود. این فوق العاده کار بی‌تدبیرانه ای بود، توسط عده ای که می خواستند چالش درست بکنند و کار ها را به حاشیه ببرند. اجرای انتخابات داخلی اجرای قانون می توانست مثل دوره های قبل برگزار شود. متاسفانه کار را به حاشیه کشاندند. ما داریم کاری میکنیم که برای دولت حاشیه ایجاد کنیم و تمرکز دولت را ماطوف به بحثی بکنیم که خودمان می توانیم حلش کنیم.

عضو هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی گفت: با صحبت‌هایی که با معاون بازرگانی وزیر صنعت انجام شد، این قول را دادند که در اولین جلسه فروردین ماه ۹۷ موضوع حل و فصل شود.

وی ادامه داد: سمت های هئیت رئیسه فعلی باید طبق نص صریح قانون، با برگزاری انتخابات داخلی تعیین بشود و وجاهت قانونی ما بستگی به این انتخاب دارد.

صفایی در پاسخ به این سوال که آیا حضور نیافتن اعضای هیئت رئیسه در اتاق ناشی از همین مسئله است، بیان کرد: رئیس اتاق نظر دیگری دارد اما در آخرین جلسه‌ای که در دفتر معاون بازرگانی وزیر صنعت برگزار شد، نامه ای را با امضاء هیئت رئیسه مبنی بر لزوم برگزاری انتخابات داخلی به رئیس اتاق اصناف ارائه کردیم.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران با اشاره به اظهارنظر و پیگیری نمایندگان مجلس برای برگزاری این انتخابات ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۸۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تمام امورات داخلی و خارجی کشور حق اظهار نظر دارند و این صحبت خام است که عده ای بخواهند مجلس را محدود به قانون گذاری کنند و انتظار داشته باشند که نمایندگان مجلس فقط در همان حیطه خدمت کنند. مجلس در بسیاری از حوزه ها، گره گشاست، این که ما ببینیم نمایندگان مجلس درباره این موضوع اتاق اصناف، دغدغه دارند و می بینند که بزرگترین مجموعه خصوصی کشور دارای چالش است و در صدد این هستند که رفع موانع کنند، جای تقدیر دارد. باید اصناف به جایگاه خودش برگردد و به سیاست های اقتصاد مقاومتی بپردازد.

وی گفت: اینکه عده ای بخواهند بگویند فقط ما هستیم که با دولت ارتباط داریم و دیگران حاشیه برای دولت درست می کنند، این طور نیست. ما بر اساس اصلی که قانون برای ما تعریف کرده است چه در این دولت و در دولت قبل مکلف به تبعیت از قانون و همکاری با دولت‌ها هستیم. تمامی اعضاء هئیت رئیسه مکلف به همکاری با دولت هستند.

صفایی تاکید کرد: هئیت رئیسه برای پیشبرد اهداف خودش می بایست با دولت همکاری و تعامل داشته باشد. لذا هر کسی در این مقام قرار می گیرد هر دولتی از مردم رای اعتماد می گیرد و از رهبری تنفیذ می گیرد تمامی مجموعه ها مکلفند همکاری با آن هستند و ما نباید کسی را متهم بکنیم و بگوییم اتاق اصناف ایران تاثیر پذیر است.

عضو هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی تصریح کرد: آقای فاضلی باید به دلیل اظهار نظرهای بی اساس، از هیئت رئیسه اتاق اصناف عذر خواهی بکنند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: هر یک از اعضاء هیئت رئیسه اتاق اصناف، مسئولیت های کلان کشوری دارندو در استان های خودشان گره گشای مشکلات هستند، لذا هیچ کس این حق را ندارد که باعث تشویش اذهان عمومی شود و اعتماد مردم را به مجموعه کم بکند و بگوید از بیرون برای هئیت رئیسه تعیین تکلیف می شود.

وی تصریح کرد: بنده به نیابت از هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران این ادعا را رد و تاکید می‌کنم که هیچ مجموعه ای نظر خودش را بر ما قالب نمی کند و ما در صدد رفع موانع و مشکلات صنوف هستیم.

صفایی گفت: هیئت رئیسه اتاق اصناف به دنبال اجرای قانون است و در جهت رفع مشکلات مردم تعامل را با دولت خواهیم داشت و توان خود را برای حل مشکلات واحد های صنفی که درگیر چالش بزرگ رکود هستند، معطوف کرده ایم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد