اونس طلا2154.48
مظنه14,201,000
18 گرم3,278,300
ارزش سکه31,994,853
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000
اکونوتایمز:

4 عاملی که بازار جهانی نفت را بر هم می‌زند/دور جدید تحریم‌های آمریکا بیخ گوش ونزوئلا

4 عاملی که بازار جهانی نفت را بر هم می‌زند و تعیین کننده قیمت بازار است.

به گزارش اکونوتایمز در حالی که بازارهای جهانی نفت تمرکز خود را برای فاکتورهای عرضه و تقاضا بیشتر کرده و نقش آنها در تعیین قیمت مهم‌تر شده،مؤلفه‌های تعیین کننده عرضه و تقاضا در بازار‌های جهانی بدین شرح است.

۱ـ تعداد دکل‌های نفتی آمریکا، این کشور مرتب تولید خود را افزایش می‌دهد. براساس آخرین گزارش‌ها تولید نفت آمریکا به ۱۰.۳۷ میلیون بشکه در روز رسیده است. به رغم اینکه تعداد دکل‌های نفتی فعال در مقایسه با سال ۲۰۱۴/۱۵ کمتر شده، اما بالا بودن ظرفیت تولید روی هم رفته تولید را افزایش داده است.

براساس آخرین گزارش، تعداد دکل‌های فعال آمریکا از ۸۰۰ به ۷۹۶ رسیده است. تعداد دکل‌های فعال از کمترین میزان در می ۲۰۱۶ تاکنون ۱۵۶۰ درصد رشد کرده است.

۲ـ بحران ونزوئلا؛ بحران در ونزوئلا ادامه دارد، آخرین بررسی‌ها از تولید که توسط پلاتز انجام شده نشان می‌دهد تولید این کشور به ۱.۵۷ میلیون بشکه در روز رسیده است. گزارش‌های تأییدنشده‌ای هم وجود دارد که چین و روسیه با همکاری یکدیگر به دنبال نجات ونزوئلا از این بحران هستند، چرا که آمریکا هم خود را برای دور جدیدی از تحریم‌ها آماده می‌کند.

۳ـ رؤیای ایران برای افزایش تولید؛ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران گفته است اوپک باید برای کنار گذاشتن طرح کاهش تولید نفت در اجلاس آینده آماده کند. وی گفت ایران احتمالاً تولید خود را افزایش خواهد داد. براساس گزارش تأییدنشده‌ای ایران به دنبال افزایش سهم تولید از ۳.۸ میلیون بشکه در روز به ۴ میلیون بشکه در روز است.

۴ـ طرح کاهش تولید؛ براساس بررسی‌های تولید رویترز، پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید نفت به ۱۴۹ درصد رسیده است، مفهوم آن این است که این کشورها فراتر از آنچه تعهد کرده بودند عمل کرده‌اند. دلیل عمده آن کاهش تولید نفت ونزوئلا است، این مطالعه نشان می‌دهد که تولید ۱۲ عضو اوپک با ۶۰ هزار بشکه در روز کاهش در مجموع به ۲۹.۳۶ میلیون بشکه در روز رسیده است. براساس بررسی‌های پلاتز تولید ۱۴ عضو اوپک در ماه فوریه به ۳۲.۳۹ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد