اونس طلا2336.74
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

کاهش بهای نفت 123 هزار نفر را بیکار کرد

کاهش شدید قیمت نفت موجب شده است که شرکت های انرژی به فکر یک راه جدی برای صرفه جویی و حساب کتابشان باشند . حال که قیمت هر بشکه نفت برای اولین بار بعد از ۷ سال به زیر از ۳۷ دلار رسیده است، شرکت های بزرگ با شدت بیشتری در حال مبارزه با مشکلات هستند.

به گزارش سی ان ان مانی، در هفته گذشته دو شرکت نفتی شورون و کونوکو فیلیپس اعلام کردند که به دلیل کاهش قیمت نفت هزینه های خود را ۲۵ درصد کاهش خواهند داد.

کاهش قیمت نفت بر صنعت نفت تاثیر بسیاری دارد از جمله می تواند پروژه های حفاری در اعماق دریا را کندتر کند.در واقع نصب و راه اندازی تعطیل خواهد شد و نفت کمتری استخراج خواهد شد.در کنار مسائلی که ذکر شد، متوقف شدن کار و کاهش حقوق کارگران و بیکاری هم همراه خود دارد.

مدیر عامل کونوکو اخیرا در یک نشست خبری گفت:«می توانیم خرج بیشتری کنیم و رشد بیشتری داشته باشیم ولی در حال حاضر در این بازاری که بیش از حد نفت عرضه شده فکر نمی کنم فایده داشته باشد.»

با وجودی که بسیاری از تحلیل ها از کاهش بیشتر بهای نفت خبر می دهند،اما مدیران نفتی امیدوارند قیمت نفت در بازار های جهانی افزایش یابد.

شرکت های نفتی مانند اکزون موبیل و بی پی در هفته های آتی بودجه های خود را کاهش خواهند داد.

مدیران شرکت مشاوره سرمایه گذاری ریستاد انرژی می گویند:« هزینه تولید آنها ۲۵۰ میلیارد دلار نسبت به سال ۲۰۱۴ کاهش یافته است.این شرکت بر این باور است در سال ۲۰۱۶ هزینه ها ۳۲۰ میلیارد دلار از دو سال گذشته کمتر باشد.»

کاهش بودجه شرکت های نفتی و صنعتی موجب شده به دنبال کاهش بهای نفت از سال ۲۰۱۴ بخش معدن در آمریکا که شامل شرکت های نفت و گاز است، حدود ۱۲۳ هزار شغل خود را تعطیل کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد