اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نفت، اونس را به زیر کشاند

سایت طلا: طلا در هفته ی گذشته 0.8 درصد از ارزشش را از دست داد که سقوط نفت به پایین ترین سطح در 7 سال گذشته، تأثیر زیادی بر این کاهش بها داشت.

به گزارش سایت طلا، قیمت جهانی طلا در حالی در هفت روز گذشته افت بیش از 12 دلاری را به ثبت رساند، که اکثر تحلیلگران و سرمایه گذاران انتظار افزایش بیشتر قیمتها را داشته و حتی آدام باتن تحلیلگر ارزی فارکس لایو می گوید با توجه به احتمال کم اثر بودن افزایش نرخ بهره در آمریکا انتظار ادامه ی رشد طلا وجود دارد و تمام اخبار بد به نوعی به نفع طلا عمل می کنند.

اما روز دوشنبه که اولین روز کاری هفته بود، رشد دلار و شاخص های سهام در کنار افت نفت مانع از پیشروی اونس شدند و طلا با ریزش 16 دلاری بر بهای 1072 دلار بسته شد.

اونس روز سه شنبه تحت فشار تضعیف نفت ماند اما در پناه افزایش تقاضا و کسب سود معامله گران رشد اندکی را شاهد بود.

البته در این روز چین آمار بدی را منتشر کرد. صادرات این کشور در سه ماه سوم سال 2015 ، 3.7 درصد و واردات 5.6 درصد افت را نشان داد.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه تحت تأثیر تقویت دلار داخل با رشد نسبی قیمتها روبرو و بهای هر مثقال به 408 هزار و 600 تومان رسید و این در حالی است که روز شنبه را نیز با بهره گیری از طلای جهانی با افزایش بها آغاز کرده بود.

بهای نفت روز چهارشنبه در کمترین سطح در 7 سال گذشته قرار گرفت که حتی تضعیف نسبی دلار نیز نتوانست به اونس کمک و طلای جهانی با افت 2 دلاری بر بهای 1073 دلار قرار گرفت.

افت اندک اونس روز پنج شنبه نیز ادامه یافت. افت نفت همزمان با تقویت دلار طلای جهانی را همچنان تحت فشار نگه داشت.

شورای جهانی طلا اعلام کرد که بانکهای مرکزی روسیه و چین به خرید طلا در قیمت پایین ادامه می دهند.

گزارش سایت طلا می افزاید، فشار سقوط بهای نفت سبب شد تا اونس روز جمعه وارد مرز قیمت 1060 دلار شود. اما افزایش تقاضا اونس را تا سطح 1075 دلار بالا کشاند که با این وجود اونس در هفته ی گذشته 0.8 درصد از ارزشش را از دست داد.

شایان ذکر است، در حالیکه طلا در روزهای آینده تحت تأثیر نشست دو روزه ی فدرال رزرو است، بین کارشناسان و تحلیلگران برای پیش بینی روند طلا اختلاف نظر است که کارشناسان توصیه می کنند در صورتی اونس به کمتر از1065 دلار رسید بهترین فرصت برای خرید طلا فراهم شده است.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح مقاومتی اونس در کوتاه مدت 1080 دلار و سطح حمایتی 1065 دلار است که در صورت شکسته شدن سطح حمایتی، طلا به زودی به 1045 دلار خواهد رسید.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد