اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

قیمت طلا تحت تاثیر اوضاع یونان و آمارهای اقتصادی چین و آمریکا نوسانات زیادی خواهد داشت

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر تحولات بحران مالی و بدهی یونان و همچنین آمارهای اقتصادی آمریکا و چین با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که وضعیت بحران مالی و بدهی یونان تا روز یکشنبه مشخص خواهد شد، مقام های چینی نیز تدابیر ویژه ای را برای جلوگیری از روند نزولی شاخص سهام اتخاذ کرده اند.

بر اساس این گزارش شاخص سهام بورس شانگهای نسبت به اواسط ژوئن بیش از 30 درصد کاهش داشته و این مساله نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است. البته تحلیلگران اقتصادی نسبت به تاثیرات تنش های زئوپلیتیک بر قیمت جهانی فلزات گرانبها در روزهای آینده اختلاف نظر دارند.

قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت برای سومین هفته متوالی با کاهش روبرو شده و بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داده است.

قیمت هر اونس نقره نیز در هفته ای که گذشت با افت شدید 7 درصدی روبرو شده است. البته هنوز برخی تحلیلگران اقتصادی نسبت به روند صعودی قیمت فلزات گرانبها امیدوار هستند و به سرمایه گذاران بازارهای بین المللی توصیه می کنند که اگر قیمت طلا به مرز 1140 دلار در هر اونس رسید بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری خواهد بود.

تحولات مربوط به بازار سهام چین می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا داشته باشد. دولت چین تلاش زیادی را برای برقراری ثبات در بازار سهام آغاز کرده است. شاخص سهام چین از سال گذشته تاکنون 150 درصد افزایش داشته است.

مشخص شدن وضعیت سیاست های پولی فدرال رزرو نیز می تواند عامل مهمی در تصمیم گیری سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازار طلا داشته باشد. سرمایه گذاران منتظر آن هستند تا وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو مشخص شود تا در خصوص خرید یا فروش ذخایر طلا تصمیم گیری کنند.

گزارش سایت طلا حاکیست طی روزهای آینده نوسانات ارزش دلار نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت و تقاضای طلا داشته باشد. اگر ارزش دلار با کاهش روبرو شود این مساله می تواند به نفع تقاضا و قیمت طلا باشد.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته در سنا و کنگره سخنرانی خواهد کرد. سخنان وی می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار داشته باشد.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد