اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
سایت طلا گزارش می دهد//

شتاب سکه و طلا در سراشیبی سقوط

سایت طلا: قیمت سکه و طلا امروز شنبه در بازار تهران همزمان با افت بهای طلا در بازار های جهانی و کاهش نرخ دلار آزاد، شاهد سیر نزولی بوده است.

به گزارش سایت طلا، افت شدید قیمت اونس طلا در بازار جهانی و کاهش نرخ دلار آزاد امروز (شنبه 16 خرداد) منجر به سقوط نرخ سکه و طلا در بازار تهران شده است.

بر همین اساس، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات امروز شنبه در بهای 918 هزار تومان به فروش رسید که نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته (سه شنبه) 14 هزار و 500 تومان کاهش یافته است .

بر اساس این گزارش، هر مثقال طلای 17 عیار نیز امروز با 5 هزار و 500 تومان افت 407 هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت نیز 93 هزار و 900 تومان قیمت خورده که در مقایسه با روز سه شنبه 1300 تومان کاهش یافته است.
گزارش سایت طلا حاکیست، امروز قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب 468، 258 و 178هزار تومان معامله شده است.
امروز نیم سکه 5 هزار تومان ، ربع سکه 4 هزار تومان و سکه گرمی یکهزار تومان کاهش یافته است.

در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با 2 تومان کاهش 3311 تومان عرضه می شود. هر یورو نیز امروز در صرافی ها با رشد 5 تومانی به 3690 تومان رسیده و هر درهم با 3 تومان کاهش 907 تومان قیمت خورده است.

و اما در بازار جهانی در حالی که پس از انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا که احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری را تقویت کرد، ارزش دلار افزایش یافت و قیمت طلا دیروز به پایین ترین رقم 11 هفته گذشته رسید و سومین هفته متوالی کاهشی را سپری کرد.

هر اونس طلا در بازار جهانی روز گذشته در سطح 1173دلار به معاملات هفته پایان داد.

پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا که یک پارامتر مهم برای سنجش عملکرد اقتصاد آمریکا محسوب می شود، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی 1.5 درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش سایت طلا، افزایش ارزش دلار موجب می شود تا قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا از جمله طلا، برای دارندگان سایر ارزها بالاتر برود. در صورت افزایش نرخ بهره تقاضا برای طلا کاهش خواهد یافت.

لازم به ذکر است که سرمایه گذاران با مشاهده نشانه‌های قوی شدن رشد اقتصادی که نیاز برای نگهداری طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را کاهش می‌دهند، دیگر تمایلی به نگهداری این فلز ارزشمند نشان نمی‌دهند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد