اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تلاش چین برای افزایش نفوذ در قیمت گذاری طلا

سایت طلا : چین که اکنون به بزرگترین تولید کننده و بازار طلای جهان تبدیل شده تلاش وسیعی را آغاز کرده است تا نقش و نفوذ بیشتری در سیستم قیمت گذاری این فلز زرد داشته باشد.



به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند، مقام های چینی از بانک های خارجی و تولید کنندگان بزرگ طلای جهان خواسته اند تا در بازار مبادلات طلای شانگهای مشارکت کنند تا از این طریق جایگاه چین در تعیین قیمت جهانی طلا ارتقا یابد و این کشور بتواند نقش موثرتری در سیستم قیمت گذاری طلا داشته باشد.

بر اساس این گزارش چین سال گذشته با پشت سر گذاشتن هند به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل شده و از سال 2007 تاکنون نیز بزرگترین تولید کننده طلای دنیا است ولی نقش ناچیزی در تعیین قیمت طلا دارد.

چین اکنون قصد دارد با تبدیل شانگهای به مرکز اصلی مبادلات طلا به رقیب جدی نیویورک و لندن تبدیل شود. دولت چین از بانک ها و موسسات مالی معتبر بین المللی و همچنین شرکت های بزرگ تولید کننده طلا خواسته است تا فعالیت خود را در بازار شانگهای آغاز کنند.

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: چین خواستار داشتن حق بیشتر در سیستم قیمت گذاری طلا است. راه اندازی سیستم بین المللی مبادلات طلا در بازار شانگهای نخستین گام موثر در این راستا خواهد بود.

وی افزود: اگر شما به سرمایه گذاران و تجار خارجی اجازه فعالیت در بازار داخلی خود را ندهید و یا به نهادهای مالی خود اجازه مشارکت در بازار بین المللی را ندهید افزایش تقاضای طلای چین تنها یک رقم و عدد خواهد بود نه یک قدرت بین المللی ./م

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد