اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تیم ‌هسته‌ای فردا به سوییس می‌رود/ رایزنی‌های معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا در مونترو

وزیرخارجه کشورمان برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل فردا (دوشنبه) به ژنو می‌رود و معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا در مونترو به رایزنی خواهند پرداخت.



محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در رأس تیم مذاکره کننده هسته‌ای به منظور شرکت در دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای بامداد فردا (دوشنبه) راهی سوئیس می‌شود.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان فردا صبح در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو حضور یافته و در بخش عالی‌رتبه شورای حقوق بشر سخنرانی خواهدداشت و در حاشیه آن با وزرای خارجه هلند، روسیه و کمیساریای عالی حقوق بشر به گفت‌وگو می‌پردازد.

معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا ظهر فردا در مونترو به مذاکره خواهند نشست.

شایان ذکر است وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ایتالیایی پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در زمینه فنی صورت گرفته اما اختلاف نظر‌ها در رابطه با هسته‌ای و تحریم‌ها باقی است. بارها اعلام کرد‌ه‌ایم که تحریم‌ها برای رسیدن به هیچ هدفی مفید نبوده آمریکا و کشورهای غربی باید بدانند تحریم‌ها تنها مانعی هستند برای رسیدن به تفاهم و اگر این موضوع رفع شود، ما به تفاهم نزدیک شده‌ایم. همچنین باید در مورد کلیه موضوعات توافق کنیم تا در نهایت به یک توافق برسیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اظهار داشت: باید در مورد همه زمینه‌ها توافق صورت گیرد اما در هفته‌های گذشته پیشرفت‌هایی را داشتیم که در این هفته هم در رابطه با تحریم‌ها به پیشرفت‌هایی نائل خواهیم شد تا به یک توافق جامع که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد، برسیم.

گفتنی است علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دور از رایزنی‌ها در مونترو سوئیس حضور دارد.

انتهای پیام/



خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد