اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد چشمگیر صادرات چین در ماه دسامبر

سایت طلا : میزان صادرات چین دومین اقتصاد بزرگ جهان طی ماه دسامبر با رشد چشمگیری روبرو شده است تا رهبران جدید پکن برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و با ثبات با چالش های کمتری روبرو شوند.


به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، میزان صادرات چین در ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه سال 2011 میلادی بیش از 14.1 درصد رشد داشته است که این بیشترین رشد صادرات چین از ماه می به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، افزایش صادرات چین تاثیر زیادی بر رشد شاخص سهام آسیا و افزایش قیمت جهانی نفت داشته است. کارشناسان اقتصادی نسبت به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی در آمریکا و اروپا و تاثیر منفی این سیاست ها بر صادرات چین در سال 2013 میلادی هشدار می دهند.

میزان واردات چین نیز در ماه دسامبر با رشد 6 درصدی روبرو شده است. مازاد تجاری این کشور نیز در این مدت با دو برابر افزایش نسبت به سال قبل به بیش از 31.6 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، میزان صادرات چین در کل سال 2012 میلادی نیز بیش از 7.9 درصد رشد داشته و میزان واردات نیز با رشد 4.3 درصدی روبرو شده است.

دولت چین قصد داشت در سال 2012 میلادی به رشد 10 درصدی صادرات دست یابد که در رسیدن به این هدف ناکام بوده است. صادرات چین در سال 2011 میلادی بیش از 20 درصد رشد داشته است.

بدترین سال از نظر مبادلات تجارت خارجی برای چین در ده سال گذشته سال 2009 میلادی بوده است که صادرات این کشور بیش از 16 درصد کاهش یافت./م

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد