اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ربا اقتصاد را نابود می‌کند/ ثواب قرض الحسنه از صدقه بالاتر است

یکی از مراجع تقلید شیعیان ربا را جنگ با خداوند عنوان کرد و گفت: ربا اگر در اقتصاد وارد شد همه اموال از بین خواهد رفت.



آیت الله حسین نوری همدانی ظهر یکشنبه در دیدار مدیر عامل بانک مهر ایران اظهار داشت: دو گناه در میان همه گناهان بزرگ تر هستند که یکی ربا است و هرجا وارد شود موجب نابودی می‌شود.

استاد برجسته حوزه یادآور شد: ربا همچون موریانه است که اگر وارد چیزی شود همه آن را از بین می‌برد، در اقتصاد نیز اگر ربا وارد شد همه اموال از بین خواهند رفت.

وی ادامه داد: ثروتمندان کسانی را روی کار می‌آورند که به نفع آنها قوانین وضع کنند و این موجب بی بضاعت‌تر شدن قشر ضعیف جامعه شده و ثروتمندان نیز روز به روز ثروتمندتر می‌شوند.

*ظالمان سرانجام سقوط می‌کنند

آیت الله نوری همدانی با بیان این که ظالمان سرانجام سقوط می‌کنند، افزود: کشورهای مستکبر، آمریکا و انگلیس سرانجام سقوط می‌کنند اما کار خداوند تدریجی است و در آینده شاهد این سقوط خواهیم بود.

وی بیان داشت: رباخواران روز به روز قوی‌تر می‌شوند و از این رو خداوند در قرآن کریم ربا را جنگ با خود می‌داند.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: قرض الحسنه کار بسیار خوبی است و لازم است مردم از مراکزی که در این جهت فعالیت می‌کنند آگاهی داشته باشند.

*ارزش قرض الحسنه از صدقه بالاتر است

آیت الله نوری همدانی افزود: دین اسلام همچون درختی است که دارای شاخ و برگ فراوان است که هر یک از آنها متصدی یک کار اجتماعی است و در برابر آن مسئولیت قرار دارد و در میان آنها یک شاخه اقتصاد است و هر آنچه به مال و تولید و توزیع مربوط شود در این شاخه می‌گنجد.

وی ابراز کرد: یک مملکت در صورتی توانمند می‌شود که از همه شاخ و برگ‌هایش بهترین استفاده را کرده و از همه جهت آنها را بارور کند.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به ثواب قرض الحسنه عنوان داشت: صدقه 10 برابر و در مقابل قرض الحسنه 18 برابر ثواب دارد و کسانی به سراغ قرض می‌روند که افرادی آبرومند هستند و تکدی گری نمی‌کنند.

وی ابراز کرد: قرض الحسنه بسیار ارزشمند است و دارای ثواب زیادی است و کسانی که در دنیا کارشان رسیدگی به امور و نیازهای مردم است و علاقه زیادی به رفع مشکلات مردم دارند اهل معروف هستند و در آخرت نیز به سبب زیادی ثوابی که دارند به دیگران از ثواب خود اعطا می‌کنند و این فضل بزرگی است.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: زیر سلطه کفار قرار گرفتن و پذیرش آنها دومین گناه بزرگ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله عربستان به یمن اظهار داشت: در میان کشورهای اسلامی عربستان بیشترین اسلحه را خریداری کرده تا قدرت خود را بیشتر کند و بتواند مدت بیشتری زنده بماند.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد