اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چشم انداز قیمت طلا در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا نامطمئن است

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر نشست فدرال رزرو آمریکا و وضعیت رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست 2015 میلادی قرار خواهد داشت.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو، قیمت طلا روز جمعه را در حالی به پایان برد که به پایین ترین سطح خود از اواسط مارس رسیده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستند و این مساله بسیاری از سرمایه گذاران را متقاعد کرده است تا ذخایر طلای خود را بفروشند.

کارشناسان اقتصادی اعلام می کنند که بازار طلا در شرایط کنونی جذابیت چندانی برای سرمایه گذاران بین المللی ندارد. البته سرمایه گذاران بین المللی انتظار افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه ژوئن را ندارند ولی معتقدند شرایط بازار طلا در شرایط کنونی به شدت نامطمئن است.

به نظر می رسد سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا همچنان مهمترین تاثیر را بر روند قیمت جهانی طلا خواهد داشت. بیانیه نشست دو روزه فدرال رزرو قرار است چهارشنبه منتشر شود و اگر این بیانیه نشانگر تصمیم احتمالی فدرال رزرو برای به تاخیر انداختن افزایش نرخ بهره باشد این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

آمارهای مربوط به وضعیت رشد اقتصادی آمریکا در 3 ماه نخست 2015 میلادی نیز قرار است چهارشنبه منتشر شود. انتشار این آمارها نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید بسیاری از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به وضعیت رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال با تردید اظهار نظر کرده اند.

اگر رشد اقتصادی آمریکا در این مدت فراتر از انتظارات سرمایه گذاران باشد این مساله به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

عامل مهم دیگری که در روزهای آینده بر قیمت طلا موثر خواهد بود، برگزاری نشست مقام های یونان و وام دهندگان بین المللی است. روشن شدن وضعیت بحران مالی و بدهی یونان طی روزهای آینده تا حد زیادی بر نوسانات بازارهای مالی جهان تاثیر خواهد داشت./م


انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد