اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا روسیه برای حل بحران روبل ذخایر طلای خود را نمی فروشد؟

سایت طلا : در حالی که ارزش روبل روسیه در برابر دلار همچنان در سراشیبی نزول قرار دارد سئوال اصلی این است که چرا روسیه اقدام به فروش ذخایر طلای خود برای حل بحران سقوط ارزش روبل نمی کند.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس استاندارد، پس از آغاز روند نزولی ارزش روبل بسیاری از سرمایه گذاران این گمانه زنی را مطرح کردند که بانک مرکزی روسیه برای جلوگیری از ادامه این روند بخشی از ذخایر طلای خود را خواهد فروخت ولی روسیه تاکنون اقدام به این کار نکرده است.

بر اساس این گزارش روسیه ششمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد و تحریم های غرب و کاهش قیمت نفت فشار زیادی را بر ارزش روبل و شاخص سهام این کشور وارد کرده است.

در پایان سپتامبر 2014 میزان ذخایر طلای روسیه به 1150 تن رسید که نسبت به سال قبل 13 درصد رشد داشته است. از آن زمان تاکنون بانک مرکزی روسیه اقدام به افزایش ذخایر طلا کرده و در ماه های اکتبر و نوامبر نیز طلای بیشتری را خریداری کرده و مجموع ذخایر خود را به 1188 تن رسانده که بالاترین رکورد از سال 1993 میلادی به شمار می رود.

روسیه با تحریم های غرب روبرو است و قیمت نفت نیز به پایین ترین سطح خود در 5 سال اخیر رسیده است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ارزش ذخایر طلای روسیه در شرایط کنونی به 44 میلیارد دلار رسیده و این رقم کمکی برای تامین بدهی های 715 میلیارد دلاری روسیه نخواهد کرد.

گزارش سایت طلا حاکی از آن است که میزان ذخایر ارزی روسیه در ماه نوامبر نیز با 9.7 میلیارد دلار کاهش به 418 میلیارد دلار رسیده است. ذخایر ارزی روسیه در ابتدای امسال به بیش از 511 میلیارد دلار رسیده بود. البته تحلیلگران اقتصادی گزینه فروش ذخایر طلای روسیه را رد نمی کنند ولی بر این باورند که روسیه گزینه های دیگری را نیز می تواند انتخاب کند.

طلا همواره آخرین گزینه برای فروش ذخایر ارزی به شمار می رود. فروش ذخایر طلای یک پدیده عادی برای مقابله با بحران های اقتصادی و ارزی به شمار می رود همان طور که هند نیز در بحران 1990 میلادی از این راهکار استفاده کرد و توانست بر بحران اقتصادی و ارزی خود غلبه کند./م


انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد