اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش عرضه موجب افزایش قیمت طلا به 1350 دلار خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری فت پروفیتس بر این باور است که قیمت طلا در سال آینده تحت تاثیر کاهش شدید عرضه و تولید به بیش از 1350 دلار خواهد رسید.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، دیوید لینوکس تحلیلگر ارشد موسسه فت پروفیتس تاکید کرد: گرچه افزایش ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت طلا در شش ماه نخست سال آینده وارد خواهد کرد ولی به نظر من ارزش دلار در شش ماه دوم 2015 میلادی با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله به نفع قیمت طلا است.

بر اساس این گزارش وی افزود: در شش ماه دوم سال آینده همچنین شاهد فصل جشن های سراسری در هند هستیم و این مساله نیز بر افزایش قیمت طلا موثر خواهد بود. افت عرضه و تولید طلا در بازارهای جهانی نیز موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا پایان سال آینده به بیش از 1350 دلار برسد. کاهش قیمت طلا در ماه های اخیر بی شک موجب افت تولید و عرضه از سوی شرکتهای بزرگ معدنی خواهد شد.

"گرگ اسمیت" تحلیلگر موسسه گلوبال کومودیتی نیز تاکید کرد که اگر یک عامل برای افزایش قیمت طلا در سال آینده وجود داشته باشد آن تنش های سیاسی خواهد بود. افزایش تنش در خاور میانه یا روابط روسیه و غرب می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

ویکتور تیان پیریا تحلیلگر برجسته ای ان زد بانک استرالیا نیز تاکید کرد: افزایش تقاضای هند و چین طی سال آینده مهمترین عامل موثر بر افزایش قیمت طلا خواهد بود و این عامل می تواند تا حد زیادی افزایش ارزش دلار و تاثیر منفی آن بر قیمت طلا را خنثی کند.

وی افزود: کاهش تقاضای چین در شش ماه دوم 2014 میلادی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا از 1280 به 1200 دلار داشته است. وی معتقد است که تقاضای طلای چین و هند در سال 2015 میلادی بار دیگر با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

به اعتقاد تیان پیریا نوسانات ارزش دلار در ماه های آینده و تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در شش ماه دوم سال می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

سیاست های دولت هند در واردات طلا نیز عامل مهم و تاثیر گذاری بر روند تحولات قیمت طلا در سال 2015 خواهد بود./م


انتهای پیام




سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد