اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فروش ذخایر روسیه موجب افت شدید قیمت طلا خواهد شد

سایت طلا : در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا هستند به نظر می رسد نگرانی ها نسبت به فروش ذخایر طلای روسیه نیز فشار زیادی بر قیمت این فلز زرد وارد کرده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، برخی کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بر این باورند که کاهش شدید ارزش روبل روسیه در برابر دلار موجب خواهد شد تا بانک مرکزی روسیه بخشی از ذخایر طلای خود را با هدف حمایت از ارزش روبل بفروشد و این مساله در نهایت موجب کاهش شدید قیمت طلا خواهد شد.

بر اساس این گزارش ارزش روبل روسیه در برابر دلار از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر قیمت جهانی نفت نیز به پایین ترین سطح خود در 5 سال اخیر رسیده است. شاخص ارزش دلار نیز به بالاترین سطح در 5 سال اخیر رسیده است.

ژیا یینگ یینگ تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری نانهوا فیوچرز تاکید کرد که همه منتظر این هستند تا ببینند فدرال رزرو آمریکا چه تصمیمی را برای نرخ بهره بانکی خواهد گرفت.

اگر فدرال رزرو بخواهد نرخ بهره را همچنان در سطح پایینی حفظ کند این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود ولی هر گونه نشانه ای از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در سال 2015 میلادی موجب کاهش قیمت طلا و افزایش ارزش دلار خواهد شد.

وی افزود: سرمایه گذاران همچنین منتظر اقدامات احتمالی روسیه برای جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش روبل در برابر دلار هستند./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد