اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دو عامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : موسسه تحقیقاتی کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد افزایش ارزش دلار و انتظارات بازارهای بین المللی نسبت به سیاستهای پولی فدرال رزرو آمریکا مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، کارولین بین تحلیلگر ارشد کاپیتال اکونومیکس تاکید کرد: گر چه ارزش دلار و سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا مهمترین عوامل موثر بر قیمت فلزات گرانبها از جمله طلا در کوتاه مدت به شمار می روند ولی به نظر می رسد این دو عامل مهم در حال از دست دادن جایگاه و تاثیر خود هستند.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 2 درصدی روبرو شد و قیمت نقره 3 درصد مس 2 درصد و آلمینیوم نیز با افت 3 درصدی روبرو شده است.

بی شک افزایش ارزش دلار و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش قیمت فلزات گرانبها داشته است. وی افزود: فدرال رزرو آمریکا در مارس 2015 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد و افزایش تدریجی نرخ بهره موجب خواهد شد تا این نرخ در سال 2016 میلادی به 2.75 تا 3 درصد برسد.

فدرال رزرو آمریکا از سال 2008 تاکنون نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه داشته و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است.

در واقع تنها آمریکا و انگلیس قصد دارند نرخ بهره خود را برای کاهش نگرانی های مربوط به نرخ تورم افزایش دهند و بانک های مرکزی اروپا و ژاپن نرخ بهره های خود را در ماه های آینده بیش از پیش کاهش خواهند داد.

وی افزود: تحولات مربوط به شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز بی شک بر روند قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها موثر خواهد بود. تحولات اقتصادی کشورهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

این کارشناس ارشد اقتصادی پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال با افزایش نسبی روبرو خواهد شد و به 1300 دلار در هر اونس خواهد رسید.

وی گفت: افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا تاثیر منفی نیز بر شاخص سهام بورس وال استریت خواهد داشت و این مساله خبر خوبی برای بازار طلا نیز خواهد بود./م

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد