اونس طلا2154.1
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

چین وارد میدان قیمت گذاری طلا می شود/ طلا از رونق افتاد

به گزارش کیتکو نیوز، افزایش چشمگیر ارزش دلار طی هفته گذشته تاثیر زیادی بر افت نسبی قیمت طلا داشته است.



با اینکه اولین روز شهریورماه، هر اونس طلا در بازار جهانی هفته خود را با کاهش قیمت شروع کرد، اما هر گرم طلا در کشور با افزایش رو به رو شد. به این ترتیب، هر گرم طلایی که 95943 تومان فروخته می شد، در دومین روز هفته با افزایش 462 تومانی، 96405 تومان به فروش رسید. البته در طول هفته، طلا در داخل کشور، روند یک نواختی را طی کرد و بدون نوسان باقی ماند.

اما در بازار جهانی، وضعیت طلا متفاوت از داخل کشور بود. چرا که هر اونس طلایی که تا دو هفته پیش، بین 1300 دلار و 1293 دلار در نوسان بود، به یکباره به 1277 دلار رسید. به این ترتیب، حتی پایین تر از پیش بینی 1280 دلاری هفته گذشته کیتکو و به پایین ترین حد نسبت به دو ماه گذشته خود رسید. به این ترتیب تحلیل ها حاکی از این است که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1270 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا وجود دارد.

اول هفته گذشته، هر اونس طلا 1281.8 دلار به فروش رسید. اما روز دوشنبه، درست اول هفته میلادی به 1278 دلار کاهش پیدا کرد.

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقد بودند کاهش قیمت طلا فشار زیادی را در بازار ایجاد می کند. به همین دلیل هم فرانک هولمز، رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستورس معتقد است که با توجه به تحولات اقتصادی جهان و عوامل موثر در بازار طلا قیمت هر اونس از این فلز گرانبها باید به 1400 دلار برسد.

او می گوید: «نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی اروپا و چین و احتمال اجرای سیاست های محرک بیشتر در این کشورها تاثیر زیادی بر افزایش احتمالی قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت. 3 هفته پیش مشاهده کردیم که نرخ بهره واقعی در آلمان منفی شده است. این مساله با توجه به ادامه روند نزولی ارزش یورو اتفاق افتاده و موجب تمایل بیشتر سرمایه گذاران برای خرید طلا خواهد شد.»

البته عده ای دیگر از کارشناسان هم کاهش تنش های سیاسی و درگیری ها در اوکراین را دلیل کاهش قیمت این فلز زرد می دانند. از سوی دیگر هم به اعتقاد گروهی، این وضعیت به این منوال نخواهد ماند و طلا باز هم شاهد افزایش ارزش باشد.

در باره روند نزولی قیمت طلا، رویترز نوشت: پیش بینی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش زودتر از موعد نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا برای طلا داشته است. از طرفی هم گفته می شود که چین قصد دارد به زودی بازار بورس شانگهای را برای انجام مبادلات منطقه ای و بین المللی طلا راه اندازی کند. این تصمیم چین با هدف افزایش نقش این کشور در قیمت گذاری طلا انجام خواهد شد.

اما به هرحال، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مهمترین عامل تاثیرگذار بر روند تحولات قیمت طلا در روزهای آینده انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و منطقه یورو خواهد بود.

به گزارش کیتکو نیوز، افزایش چشمگیر ارزش دلار طی هفته گذشته تاثیر زیادی بر افت نسبی قیمت طلا داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد