اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گنبد و بارگاه حرم مطهر امام علی(ع) طلاکاری می‌شود

پروژه طلا كارى و ترميم گنبد باركاه مطهر علوى با نظارت و هزينه شوراى آستان نجف آغاز شد .



زهیر شربه جانشین تولیت آستان و رئیس کمسیون ناظر بر این پروژه طى مصاحبه با واحد اطلاع رسانى آستان در این رابطه اظهار داشت : پس از اجراى هماهنگى هاى لازم با سازمان اوقاف عراق پروژه طلاکارى و ترمیم گنبد و مناره هاى عمارت حرم مطهر آغاز شد . براى این پروژه مقدار طلاى مورد نیاز خریدارى شد و تمامى نیازهاى ضرورى جهت اجراى پروژه تأمین گردید .

وى افزود : با توجه به تجربه خوبى که کارگاه طلاکارى وابسته به آستان قدس عباسى در این زمینه دارد اجراى این پروژه به این کارگاه واگذار شد . قبلا این کارگاه پروزه هاى مشابهی از قبیل طلاکارى گنبد و مناره هاى حرم مطهر عسکریین در سامرا و مناره حرم مطهر حضرت عباس را انجام داده و اکنون با همکارى کارکنان واحد ترمیم طلا و نقره آستان علوى این پروژه را انجام خواهد داد .

جانشین تولیت آستان در ادامه گفت : تا کنون بخشهاى مهمى از کار طلاکارى از قبیل طلاکارى کتیبه گریو کنبد به انجام رسیده و دیواره ى گنبد جهت نصب قطعات طلاکارى شده آماده شده است .

على هادى سعید مسؤول واحد ترمیم طلا و نقره نیز طى مصاحبه اى اظهار داشت : هزینه این پروژه بالغ بر 17 میلیارد دینار بوده و توسط کارگاه طلاکارى وابسته به آستان قدس عباسى در حال اجراست .

وى افزود : مراحل آماده سازى دیواره ى گنبد از کف پشت بام حرم مطهر تا کتیبه گریو گنبد انجام شده و تعداد قطعات طلاکارى شده جهت نصب در این مساحت 3426 قطعه مى باشند . هر قطعه با 8 مثقال طلا زر اندود شده است .

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد